Design af kabinet

Hej gruppe

Jeg har ikke været involveret i eleketronik på noget plan (mit var ren
hobby) siden 80'erne.

Hvordan laver man nu om dage pæne designs af kabinetter: jeg tænker på
labels ved knapper osv.? Jeg synes jeg kan huske noget om
overførselsbogstaver og silketryk, men det er forhåbentlig passé.

Aktuellt projekt: jeg vil gerne pakke en K1823 strømforsyning*) pænt
ind i et kabinet med beskrivende tekst på for- og bagside.

*) <https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H10937

--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack

Re: Design af kabinet

http://www.schaeffer-ag.de/index.php?id55%&L=1

Re: Design af kabinet

Tak, det ser fint ud.

Men hvis jeg nu sidder med forside (alu, hvid) i hånden og gerne selv
vel "overføre" etellerandet, hvordan gør man så?

Eller gør man slet ikke det mere?
--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack

Re: Design af kabinet
Hej Michael

Hvis du kikker på f.eks. den her

http://www.sandcastle.dk/photoalbum/preselector.html

Der er forpladen printet i en laserprinter på en selvklæbende
hvid polyesterfilm fra Avery og så klistret på pladen.

Max

Re: Design af kabinet
Man laver en flot forplade i et tegneprogram, printer den ud og laminerer
den ;-)

Kurt

Re: Design af kabinet
Hej Michael

Hvis du skal bruge den til variabel strømforsyning til eksperimenter,
så vil jeg anbefale dig at finde en med både spændings- og strøm-
begrænser, og så en model der kan regulere fra 0V.

Max

Re: Design af kabinet

Tak, det har jeg (samt en ældre Weller WTCP-S fra samme kilde: en
teknisk skole med nedlagte kurser).

Dette projekt er bare for at komme op i omdrejninger igen.

--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack

Re: Design af kabinet

Hej!
En anden metode er at prine frontpladen/skilt pE5% fotopapir og sE5%
laminere (varm) det, lime det pE5% med fx. spraylim. Det holder ganske
godt og er slidstE6%rk.
Man kan naturligvis ogsE5% bare skjule printet bag et stykke plexiglas.
Et rigtig godt kF8%be program er "FRONT DESIGNER"  Det ligger i 300 Kr.
klassen.

Gog arbejdslyst.

BF8%rge

Re: Design af kabinet

Lyder som noget der er til at håndtere. Tak for rådet.

--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack

Re: Design af kabinet

Bruge kobbersiden af en printplade som forplade og trykke/ætse layoutet
i kobberet som positiv eller negativ efter dit temperament. Det kan også
give mulighed for baggrundsbelyste tekster og skalaer på forpladen.
Om det er kønt? - Tjah... Om det er anderledes? - JA!

Med lidt snilde kan du lave hele kabinettet i printplade som loddes
sammen eller skrues på Alu-vinkler i metermål som kan købes i f.eks Bauhaus.

/Lars

Re: Design af kabinet

+1 nerd credits, men jeg tror jeg prøver med fotopapir og laminering først.

--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack

Site Timeline