Den bliver varm og slukker min B&O

Jeg har haft en Beomaster 6000 stående i nogle år. Den spillede dengang helt
ok. Nu bliver kølepladerne på bagsiden meget varme i løbet af ca. 5 min,
herefter ser det ud til at den selv slukker. Den slukker i hvert fald, men
jeg kan tænde den igen i ca. 1 min., så slukker den.

Jeg har ikke nogen service manual på den, men går ud fra at den er termisk
sikret. Gad vide hvad der er i vejen? - og hvordan finder jeg lige ud af
det. Forslag modtages med tak.
Med venlig hilsen Rune

Re: Den bliver varm og slukker min B&O

Uhaaa - så lige et billede af den, lever de endnu ?? :-)

Har repareret en beomaster 5000 med næsten samme problem. Her blev der
lukket 60 kHz ud af udgangstransistorene og RC ledet til afkobling af HF
var brændt af.

Det var 2 små elektrolytter i powerdelen der var færdige og
introducerede de 60 kHz omkring volumenkredsen.

Bare en ide ?

Re: Den bliver varm og slukker min B&O

Potmeterne til tomgangsstrømmen har det også med at blive dårlige. Også bare
en idé :-)
Jeg kan desværre ikke huske potionsnummerne på dem.

Brian Østergård

Re: Den bliver varm og slukker min B&O

En god ide faktisk !

De må være lette at finde.

Re: Den bliver varm og slukker min B&O
bare

Tak for svarene.  Jeg vil sætte mit scop på og se - og prøve begge
forslagene.
mvh. Rune

Re: Den bliver varm og slukker min B&O
On Sat, 10 Jul 2004 19:34:54 +0200, "Brian Oestergaard"

Det er en GOD ide.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade