Defekt digital kamera

Jeg har et Sony Cybershot DSC-U30 digitalkamera, som er
defekt:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sony_u30.html

Alt fungerer som det skal, bortset fra at LCD skærmen er
sort (der er dog stadigvæk ikoner og info), og de billeder
jeg tager bliver også sorte. Jeg har snakket med
forretningen hvor jeg har købt kameraet, men de vidste ikke
hvad problemet var, og havde aldrig hørt om det før.

Har I nogen idéer til hvad der kan være galt? Jeg vil nemlig
ikke smide kameraet ud, da det virker som om det er en
mindre ting der lige skal justeres/skiftes ud, før det
virker igen.

Butikken sagde at en reperation var dyrere end et nyt
kamera, så spørgsmålet er om det er noget jeg selv kan
klare?

--
Koeffe

Re: Defekt digital kamera
Jeg har set lign fejl, og gætter på at det er en løs forbindelse til
CCDen. Prøv at give den et ordentligt GOK på siden, og se om det ikke
hjælper. Hvis det gør, så pil den fra hinanden, og fix den løse forbindelse.

--Michael

> [...]

om det ikke
| hjælper. Hvis det gør, så pil den fra hinanden, og fix den

Jeg har lige fundet nogle indlæg i forskellige fora på
nettet hvor andre folk klager over det samme. Det tyder på
det vist er et SONY problem! De snakker alle sammen om dyre
reparationer. Og de snakker nemlig også noget om "ccd
blocks". Er det optikken? Kan man købe det som reservedele
nogen steder? Det kan man vel ikke?

--
Koeffe

Re: Defekt digital kamera

Det er selve den chip der "læser" billedet og laver det om til digital form,
og jeg tror ikke det er til at få som løsdel da det er meget specifikt til
kammeraet, men kan være muligt...

Hvis du finder ud af det bare skal ud,  så drop en mail inden så kan det
være vi kan lave en lille handel
(kunne bruge lcd'en til at lege lidt med)

Kasper

Re: Defekt digital kamera
"Repzak"

Hvor meget snakker vi om?

--
Koeffe

Re: Defekt digital kamera

Ikke ret meget :)

Det er ikke noget jeg står og skal bruge her og nu, det var kun hvis det var
på den vej hen mod skraldespanden...

Kasper

Re: Defekt digital kamera
"Repzak"

| Ikke ret meget :)

Det er bare spørgsmålet om det er noget der er værd at bruge
tid på, mht forsendelse osv.?

| Det er ikke noget jeg står og skal bruge her og nu, det
var kun hvis det var
| på den vej hen mod skraldespanden...

Ja det er jo lige før. Jeg tror mit næste og sidste træk er
at prøve at skille det ad, og se om jeg kan finde et andet
defekt kamera af samme type (hvis de ikke alle sammen fejler
det samme) og bruge reservedele derfra.

--
Koeffe

Re: Defekt digital kamera

Det der ligger i det er at der er lige så stor chance for at jeg ikke kan
bruge det lcd til noget pga der ikke kan findes oplysninger om til slutning
etc.

Men en kasse øl kan der vel blive til og forsendelse..

Mvh
Kasper

Re: Defekt digital kamera

[Reparation af Sony kamera]

Heh. Mit T1 kamera gik for nyligt i udu med fokuseringen og jeg sendte
det ind. Sony skriver der er "Tegn på stød" (Nå? Det var ellers aldeles
uskrammet, med undtagelse af skærmen, og jeg har ikke spillet bold med
det) og vil have mig til at betale ca. 2600,- for at få det lavet. Et
nyt koster ca. 2500,- ifølge EDBPriser.

For de interesserede kan jeg nævne at kameraet meldte fejl 61. En
søgning på Google indikerer at det er et kendt problem ved flere Sony
kameraer. Den anbefalede kur er (igen) at banke kameraet mod noget
hårdt. Min anbefaling er at tænde og slukke kameraet en hulens masse
gange. Det virkede en tid for mig, men desværre kom fejlen oftere og
oftere, indtil det skete 10-15 gange på én dag.

Heldigvis er kæresten forstående for at der skal afsættes en ikke
uvæsentlig del af de fælles midler til gadgets, så nu leder jeg efter
noget der kan de samme som T1eren, men som ikke er Sony.

Re: Defekt digital kamera
"Toke Eskildsen"
> [...]
leder jeg efter
| noget der kan de samme som T1eren, men som ikke er Sony.

Det må sgu da give bagslag for Sony på et tidspunkt. Jeg har
længe overvejet et kamera fra Sonys T'serie, men nu har jeg
da fundet ud af at jeg aldrig mere skal have mig et Sony
kamera igen. Nu kan jeg bare vente på at min søsters kamera
også "går ud". :c/

--
Koeffe

Site Timeline