Defekt digital kamera

Jeg har et Sony Cybershot DSC-U30 digitalkamera, som er defekt:

Alt fungerer som det skal, bortset fra at LCD skærmen er sort (der er dog stadigvæk ikoner og info), og de billeder jeg tager bliver også sorte. Jeg har snakket med forretningen hvor jeg har købt kameraet, men de vidste ikke hvad problemet var, og havde aldrig hørt om det før.

Har I nogen idéer til hvad der kan være galt? Jeg vil nemlig ikke smide kameraet ud, da det virker som om det er en mindre ting der lige skal justeres/skiftes ud, før det virker igen.

Butikken sagde at en reperation var dyrere end et nyt kamera, så spørgsmålet er om det er noget jeg selv kan klare?

--
Koeffe
Reply to

Jeg har set lign fejl, og gætter på at det er en løs forbindelse til CCDen. Prøv at give den et ordentligt GOK på siden, og se om det ikke hjælper. Hvis det gør, så pil den fra hinanden, og fix den løse forbindelse.

--Michael

Reply to
Michael Holm

"Michael Holm" skrev i en meddelelse news:431600ee$0$78280$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

| Jeg har set lign fejl, og gætter på at det er en løs forbindelse til | CCDen. Prøv at give den et ordentligt GOK på siden, og se om det ikke | hjælper. Hvis det gør, så pil den fra hinanden, og fix den løse forbindelse.

Jeg har lige fundet nogle indlæg i forskellige fora på nettet hvor andre folk klager over det samme. Det tyder på det vist er et SONY problem! De snakker alle sammen om dyre reparationer. Og de snakker nemlig også noget om "ccd blocks". Er det optikken? Kan man købe det som reservedele nogen steder? Det kan man vel ikke?

--
Koeffe
Reply to

Det er selve den chip der "læser" billedet og laver det om til digital form, og jeg tror ikke det er til at få som løsdel da det er meget specifikt til kammeraet, men kan være muligt...

Hvis du finder ud af det bare skal ud, så drop en mail inden så kan det være vi kan lave en lille handel (kunne bruge lcd'en til at lege lidt med)

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" | Hvis du finder ud af det bare skal ud, så drop en mail inden så kan det | være vi kan lave en lille handel | (kunne bruge lcd'en til at lege lidt med)

Hvor meget snakker vi om?

--
Koeffe
Reply to

"Koeffe" wrote

[Reparation af Sony kamera]

Heh. Mit T1 kamera gik for nyligt i udu med fokuseringen og jeg sendte det ind. Sony skriver der er "Tegn på stød" (Nå? Det var ellers aldeles uskrammet, med undtagelse af skærmen, og jeg har ikke spillet bold med det) og vil have mig til at betale ca. 2600,- for at få det lavet. Et nyt koster ca. 2500,- ifølge EDBPriser.

For de interesserede kan jeg nævne at kameraet meldte fejl 61. En søgning på Google indikerer at det er et kendt problem ved flere Sony kameraer. Den anbefalede kur er (igen) at banke kameraet mod noget hårdt. Min anbefaling er at tænde og slukke kameraet en hulens masse gange. Det virkede en tid for mig, men desværre kom fejlen oftere og oftere, indtil det skete 10-15 gange på én dag.

Heldigvis er kæresten forstående for at der skal afsættes en ikke uvæsentlig del af de fælles midler til gadgets, så nu leder jeg efter noget der kan de samme som T1eren, men som ikke er Sony.

Reply to
Toke Eskildsen

"Toke Eskildsen" | For de interesserede kan jeg nævne at kameraet meldte fejl

[...]

Det må sgu da give bagslag for Sony på et tidspunkt. Jeg har længe overvejet et kamera fra Sonys T'serie, men nu har jeg da fundet ud af at jeg aldrig mere skal have mig et Sony kamera igen. Nu kan jeg bare vente på at min søsters kamera også "går ud". :c/

--
Koeffe
Reply to

Ikke ret meget :)

Det er ikke noget jeg står og skal bruge her og nu, det var kun hvis det var på den vej hen mod skraldespanden...

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak"

| Ikke ret meget :)

Det er bare spørgsmålet om det er noget der er værd at bruge tid på, mht forsendelse osv.?

| Det er ikke noget jeg står og skal bruge her og nu, det var kun hvis det var | på den vej hen mod skraldespanden...

Ja det er jo lige før. Jeg tror mit næste og sidste træk er at prøve at skille det ad, og se om jeg kan finde et andet defekt kamera af samme type (hvis de ikke alle sammen fejler det samme) og bruge reservedele derfra.

--
Koeffe
Reply to

Det der ligger i det er at der er lige så stor chance for at jeg ikke kan bruge det lcd til noget pga der ikke kan findes oplysninger om til slutning etc.

Men en kasse øl kan der vel blive til og forsendelse..

Mvh Kasper

Reply to
Repzak