Defekt Beomater 5000

hej derude
Er der mon nogle B&O kyndige folk der har nogle tips - min beomaster 5000 er
blevet ustabil. Jeg kan ikke tænde den - nogle gange får jeg den i en
nogenlunde fornuftig stand når jeg sætter strøm på - så lyser den lille
standby-diode i nederste højre side - så kan den tændes og slukkes og virker
ok (har p.t. ikke højtalere på så jeg ved ikke om den kan trække højtalere -
ved godt at det skal jeg lige få kontrolleret). Nogle gange når jeg sætter
strøm på låser den med en værdi på 2.4 i display (volume-kontrol) andre
gange låser den med et blanket display. Kan det være reset kredsløb til CPU?
Eller er det mere sandsynligt med de store "lytter" til ps'en? (Spændingen
ser stabil og ren ud på et skop). nogen forslag?

mvh - ti

Re: Defekt Beomater 5000
du skal ha fat i Lars/viborg, søg tidligere tråd om en BO 3000

Re: Defekt Beomater 5000
hej igen

desværre så er min cache ikke s gammel - har du tilfældigvis en liggende du
kunne "re-poste" ?

Re: Defekt Beomater 5000

Groups.google.dk er din ven...

Re: Defekt Beomater 5000

Hvad med styrespændinger ?

På en Beomaster 5500 er der eksempelvis 2 seperate + 40 volts
forsyninger, en +28 +12 +8 og +5 volt og så lige -13 og -40 volt.

Jeg har haft en 5500 under luppen, den afstatte 25W i udgangstrinnet i
tomgang, på grund af ripple på +/-12 volt forsyningen.

Re: Defekt Beomater 5000
On 22 Sep., 06:06, "Klaus D. Mikkelsen"

PrF8%v evt at se her:  http://www.abo-center.dk /

M.v.h Axberg

Re: Defekt Beomater 5000
hej igen
hmmm

Det kunne godt være et af problemerne - det havde et meget irriterende
brum - også i standby mode - men jeg kan først lige kigge på det i næste
uge - havde den aktuelle box også dette problem i standby mode?
mvh - ti

Re: Defekt Beomater 5000

Nope. Men den brændte HF dæmperen i udgangen af.