Decibelmåler med relæudgang

Hej Alle,

Til et projekt skal jeg bruge en db mE5%ler med en udgang der aktiveres
ved en forudindstillet vE6%rdi.

Er der nogen der ved hvem der sE6%lger sE5%dan noget ?

Mvh
Anders

Re: Decibelmåler med relæudgang

De findes på flere diskoteker, hvor lydtrykket er indstillet til 85 dBA. Der
er indikation for, hvornår man når punktet efter en forudindstillet tid.
Dvs, der er grønt, gult og rødt lys, og så er strømmen til anlægget taget.

Jeg kan ikke lige huske, hvem der fremstillede enhederne, men mon ikke du
kan finde ud af det ved at google lidt?
Karsten H. (7870)
Re: Decibelmåler med relæudgang

Helt simpelt er det vel bare:

mikrofon - diode - potmeter - transistor - relæ.
Hvis altså du vil lave det selv :-)

--
Karl Erik.

Re: Decibelmåler med relæudgang
Hej Karl Erik,

Nu har jeg ikke selv rodet så meget med elektronik selv. At lave sin egen
 db måler - Er det noget du hurtigt kan guide mig igennem? :)

Vh Nicolaj

Re: Decibelmåler med relæudgang

De lydmålere jeg har haft i hånderne har alle haft både en ac og en dc
udgang.
ac udgangen var så beregnet til lydoptagelse og dc udgangen var så til
andet måleudstyr/dataopsamling/plotter.

Så en dims der kan trigges via en forudbestemt spænding på indgangen
kan kobles til en sådan lydmåler, så har du også mulighed for at måle
efter/med de forsk. filtre der er indbygget i selve lydmåleren.

/Hans

Re: Decibelmåler med relæudgang

og hvis du ikke gider rode med loddekolbe, så kig her
http://www.alpha-akustik.dk/produkter/soundear

finn

Re: Decibelmåler med relæudgang

Og hvis man har brug for noget andet og mere flekssibelt end
"indstille støjgrænsen i 16 trin mellem 40 og 115 dB." ?

/Hans

Re: Decibelmåler med relæudgang

ja så må man jo igang.
Enten starte fra bunden som nævnt med mic,trans,potmeter og tænkning og
fejslagne forsøg
Eller starte med noget ala nævnte, kigge på konstruktionen, og udtænke
modifikationen
Eller købe det forkromede udstyr

finn  :-)

Re: Decibelmåler med relæudgang

iøvrigt indgik avancerede krav ikke i spørgsmålet:

mit svar dækkede vis spørgsmålet??

finn

Re: Decibelmåler med relæudgang

Nu kan vi ikke vide hvilken "forudindstillet værdi" der er tale om,
der kan også være tale om flere ?
Så mit indlæg er at gøre OP opmærksom på at her er noget han lige skal
undersøge nærmere inden han kaster sig ud i at købe ind.
Det er træls at få noget købt ind og det så viser sig ikke at være det
man troede, specielt hvis det forholdsvis enkelt kunne havde været
afklaret på forhånd med et par spørgsmål til leverandøren.

Jep, det er der ingen der bestrider.
Men det vides ikke om svaret dækker spørgsmålets første del fuldt ud.
Det vides heller ikke om der er behov for en rå ufiltreret måling
eller om der er tale om måling med en eller anden form for filtering.

Lydmåling er ikke bare "mikrofon - forstærker - udlæsning".

/Hans

Re: Decibelmåler med relæudgang
Hej Alle,

Tak for jeres svar.

Det mE5% meget gerne vE6%re en fE6%rdig boks alE1% "F8%ret" som der linkes =
til,
dog gerne i en noget mindre udgave. DIY udgaven er ikke lige lF8%sningen
til dette projekt.

ME5%let er at den skal trigge udgangen hvis der f.eks rE5%bes eller laves
meget andet spetakkel. Kan den trigge hvis f.eks en sirene tE6%ndes vil
det vE6%re super.

Mvh
Anders

Re: Decibelmåler med relæudgang

Der er flere her
http://www.paedboutique.de/laermampel.htm
mvh
ThorbjF8%rn

Re: Decibelmåler med relæudgang

Jeg vil gætte på at man med en skruetrækker/kniv hurtigt kan pille
elekronikken ud af øret og pakke i en tændstikæske :-)

finn

Site Timeline