Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Findes der en konverter der kan lave 12v dc om til 48v dc, udstyret skal kun
levere nogle få mA.

Hvis man skulle bygge en selv, skal man på 12v siden have en lille frekvens
generator og ind i en tranformatore op gennem en ensretter og efterføjgende
spændning regulatore 48 volt, er dette mulig.

Hvis man bruger en 12v transfomatore sek. der er forhold 1:19, der er for
meget spændning, der kunne man sætte en formodstand ind så spændning på sek
kom ned på 2,6 volt * 19 bliver til 49,4 volt efterfølgende ensretter og
spændning reg,

er dette mulig

hilsen

Peter

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Eller en spændingsdobler med dioder og konesatorer.

Det vil være komplet "åndssvagt" at regulere ned for at switche op.

Hvorfor ikke bare vikle en 1:5 transformer selv ?

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Slakt et gammelt power fra en PC og ta vare på en passende ferittkjærne.
  Der vikler du en trafo. Primær, 10-20? tørn. Sekundær, Primær * 5.

Kople opp en 555 som astabil, ca 10 - 20 KHz, 50/50 og kople primæren
mellom  GND og utgangen. NB husk slukkedioden. Sekundæren likeretter du
på vanlig måte og setter på en filterkondensator. Ta av ett og ett tørn
fra sekundæren til du har rett spenning ut.

Andre har sikkert et enklere forslag.

HM

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc
Lyder som en god ide, kan du lave en lille diagram

hilsen

Peter.

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

http://www.elecfree.com/circuit/inverter-converter/simple-dc-converter-for-digital-circuit-by-555 /

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc
Er det til kondensatormikrofoner (phantom) er der en del. der skal
tages hensyn til for at undgE5% stF8%j og brum. Jeg har bygget et par
strF8%mforsyninger hertil og kan ogsE5% finde diagrammerne hertil, hvis
det har interesse.

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc
Udstyret skal primært bruges give noget phantom spændning til mikrofoner, og
da udstyret er flytbar har jeg kun 12 volt til rådighed.

hvis du har dem vil jeg gerne se dem.

Hilsen

Peter

Er det til kondensatormikrofoner (phantom) er der en del. der skal
tages hensyn til for at undgå støj og brum. Jeg har bygget et par
strømforsyninger hertil og kan også finde diagrammerne hertil, hvis
det har interesse.

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Jeg vil da også gerne have en kopi

--
Mvh. Uffe Ravn
Forstå min mail

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Jeg finder det frem, her i week-enden (hE5%ber jeg).
Frej

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Nice.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Jeg takker for det tilsendte materiale.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline