Dc-Dc konverteren fra 12v dc til 48v dc

Findes der en konverter der kan lave 12v dc om til 48v dc, udstyret skal kun levere nogle få mA.

Hvis man skulle bygge en selv, skal man på 12v siden have en lille frekvens generator og ind i en tranformatore op gennem en ensretter og efterføjgende spændning regulatore 48 volt, er dette mulig.

Hvis man bruger en 12v transfomatore sek. der er forhold 1:19, der er for meget spændning, der kunne man sætte en formodstand ind så spændning på sek kom ned på 2,6 volt * 19 bliver til 49,4 volt efterfølgende ensretter og spændning reg,

er dette mulig

hilsen

Peter

Reply to
Peter Bom

Peter Bom skriver:

Eller en spændingsdobler med dioder og konesatorer.

Det vil være komplet "åndssvagt" at regulere ned for at switche op.

Hvorfor ikke bare vikle en 1:5 transformer selv ?

Slakt et gammelt power fra en PC og ta vare på en passende ferittkjærne. Der vikler du en trafo. Primær, 10-20? tørn. Sekundær, Primær * 5.

Kople opp en 555 som astabil, ca 10 - 20 KHz, 50/50 og kople primæren mellom GND og utgangen. NB husk slukkedioden. Sekundæren likeretter du på vanlig måte og setter på en filterkondensator. Ta av ett og ett tørn fra sekundæren til du har rett spenning ut.

Andre har sikkert et enklere forslag.

HM

Reply to
Harald Mossige

Lyder som en god ide, kan du lave en lille diagram

hilsen

Peter.

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news:47338196$0$3522$ snipped-for-privacy@news.w>> Findes der en konverter der kan lave 12v dc om til 48v dc, udstyret skal

Reply to
Peter Bom

Peter Bom skriver:

-- Modelbane Europas hjemmeside:

kun

Er det til kondensatormikrofoner (phantom) er der en del. der skal tages hensyn til for at undg=E5 st=F8j og brum. Jeg har bygget et par str=F8mforsyninger hertil og kan ogs=E5 finde diagrammerne hertil, hvis det har interesse.

Reply to
Frej

Udstyret skal primært bruges give noget phantom spændning til mikrofoner, og da udstyret er flytbar har jeg kun 12 volt til rådighed.

hvis du har dem vil jeg gerne se dem.

Hilsen

Peter

"Frej" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@c30g2000hsa.googlegroups.com... > Findes der en konverter der kan lave 12v dc om til 48v dc, udstyret skal

Er det til kondensatormikrofoner (phantom) er der en del. der skal tages hensyn til for at undgå støj og brum. Jeg har bygget et par strømforsyninger hertil og kan også finde diagrammerne hertil, hvis det har interesse.

Reply to
Peter Bom

Jeg vil da også gerne have en kopi

--
Mvh. Uffe Ravn
Forstå min mail

Jeg finder det frem, her i week-enden (h=E5ber jeg). Frej

Reply to
Frej

Nice.

Mvh. Uffe Ravn