DB-9 hun til USB

Hej NG

Har gogglet efter et adapter stik fra DB-9 hun til alm. usb, men desværre uden held.

Nogen der ved hvor et sådan kan købes (København eller online)??

/Olskum

Reply to
Olskum

Findes næppe.

Du kan købe en converter / kabel ( med 9 pol han ), der kan tilsluttes en USB port.

Anvend evt. en 9 pol ( hun / hun ) gender-changer.

Kim
Reply to
Kim

"Olskum" skrev i en meddelelse

Fåes de ikke kun i en male (han) version og så som et link kabel ( elektronik i kablet)

-- Venlig Hilsen Michael Meidahl Jensen snipped-for-privacy@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Måske jeg har forklaret det dårlig. Jeg har et DB9 (female), som jeg gerne ville have i en USB port. Så jeg skal vel have et DB9 (male) / USB kabel, sådan som Michael skriver??

/Olskum

Reply to
Olskum

Hej

Jamen problemet er jo at der ikke findes enheder der er forsynet med DB9 stik som kan sættes direkte til en USB port. Hvad for en enhed er det du vil sætte til computerens USB port ?

Jeg har da ellers brugt sådan nogle, eller rettere prøvet. Dem jeg har prøvet har været for ustabile.

Reply to
HKJ

Mon ikke der er tale om en USB seriel port?

Som f.eks. denne:

Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen
               Dansk Forening for Rosport: www.roning.dk
                  Aarhus Studenter Roklub: www.asr.dk
Reply to
Jesper Larsen

Hej HKJ

Hvad er det for USB enheder der er forsynet med DB9 stik ?

Som Jesper allerede har regnet ud: rs322 til usb convertere.

Reply to
HKJ

HKJ skrev:

Så er det jo ikke et "adapter stik" men en RS232 til USB converter.

Ivar Magnusson

-- Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler: yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm. Hent dansk version her:

Ivar

Hej

Skal vi nu til at regne ud hvad folk spørger efter, det var da nemmere hvis de formulerede spørgsmålet så man slap for den slags.

*** Calle ***
Reply to
*** Calle ***

Det er et interface kabel til en vejrstation

Tænker også at det er et seriel/usb kabel jeg skal have fat i.

/Olskum

Reply to
Olskum

"Olskum" skrev i en meddelelse

Hvis det er Model WS2310 vi taler om så er det ikke så vidt jeg kan se et USB stik men et RJ11(telefonstik) i den ene ende og DB-9 (Hun) i den anden ende

-- Venlig Hilsen Michael Meidahl Jensen snipped-for-privacy@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk

Reply to
Michael Meidahl Jensen

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

ene ende og DB-9 (Hun) i den

Undskyld jeg læste lige tråden igennem igen kan se nu hvad du mener ,du har ingen seriel port på din PC eller du ønsker ikke at bruge den,men du har et DB-9 stik ja ja , så skal du have en converter

-- Venlig Hilsen Michael Meidahl Jensen snipped-for-privacy@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk

Reply to
Michael Meidahl Jensen

ene ende og DB-9 (Hun) i den

Det er en WS23xx, men RJ11 stikket skal i vejrstationen, serielen skal i PC, men jeg har ingen seriel port ergo skal jeg bruge en converter/adtapter

/Olskum

Reply to
Olskum

Nemlig. Jeg skulle bare have skrevet det sådan fra starten :-)

1000 tak for den megen feedback

/Olskum

Reply to
Olskum

Hvad sidder i hver ende?

Leder du efter noget til at koble f.ex. en usb-gps til en seriel port på pc'en, så kommer du til at lede ret længe (læs: findes ikke)

Leif

Reply to
Leif Neland