DB-9 hun til USB

Hej NG

Har gogglet efter et adapter stik fra DB-9 hun til alm. usb, men desværre
uden held.

Nogen der ved hvor et sådan kan købes (København eller online)??

/Olskum

Re: DB-9 hun til USB

Findes næppe.

Du kan købe en converter / kabel ( med 9 pol han ),
der kan tilsluttes en USB port.

Anvend evt. en 9 pol ( hun / hun ) gender-changer.

http://www.thansen.dk/product.asp?c62%5932667&n49%6908102&pn57%2895931

--
Kim

Re: DB-9 hun til USB

Fåes de ikke kun i en male (han) version
og så som et link kabel ( elektronik i kablet)
http://www.eksperten.dk/priser/cables/cables-vis.asp?Kode=L001553

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Måske jeg har forklaret det dårlig. Jeg har et DB9 (female), som jeg gerne
ville have i en USB port. Så jeg skal vel have et DB9 (male) / USB kabel,
sådan som Michael skriver??

/Olskum

Re: DB-9 hun til USB

Jamen problemet er jo at der ikke findes enheder der er forsynet med DB9
stik som kan sættes direkte til en USB port.
Hvad for en enhed er det du vil sætte til computerens USB port ?

Mvh Max

Re: DB-9 hun til USB

Jeg har da ellers brugt sådan nogle, eller rettere prøvet. Dem jeg har
prøvet har været for ustabile.

Re: DB-9 hun til USB

Mon ikke der er tale om en USB seriel port?

Som f.eks. denne: http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod13%3-08

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Hvad er det for USB enheder der er forsynet med DB9 stik ?

Mvh Max

Re: DB-9 hun til USB

Som Jesper allerede har regnet ud: rs322 til usb convertere.

Re: DB-9 hun til USB

Så er det jo ikke et "adapter stik" men en RS232 til USB converter.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Skal vi nu til at regne ud hvad folk spørger efter, det var da nemmere
hvis de formulerede spørgsmålet så man slap for den slags.

Mvh Max

Re: DB-9 hun til USB

Det er et interface kabel til en vejrstation
(
http://www.heavyweather.info/new_english_us/images/2310/cables3.jpg).
Tænker også at det er et seriel/usb kabel jeg skal have fat i.

/Olskum

Re: DB-9 hun til USB

Hvis det er Model WS2310 vi taler om så
er det ikke så vidt jeg kan se et  USB stik men et RJ11(telefonstik)  i den ene
ende og DB-9 (Hun) i den
anden ende

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

ene ende og DB-9 (Hun) i den

Undskyld jeg læste lige tråden igennem igen
kan se nu hvad du mener ,du har ingen seriel port på din PC
eller du ønsker ikke at bruge den,men du har et DB-9 stik
ja ja , så skal du have en converter
http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idProduct83%6

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Nemlig. Jeg skulle bare have skrevet det sådan fra starten :-)

1000 tak for den megen feedback

/Olskum

Re: DB-9 hun til USB

ene ende og DB-9 (Hun) i den

Det er en WS23xx, men RJ11 stikket skal i vejrstationen, serielen skal i
PC, men jeg har ingen seriel port ergo skal jeg bruge en converter/adtapter

/Olskum

Re: DB-9 hun til USB
http://www.thansen.dk/product.asp?c62%6002620&n49%6911252&pn57%2894695
--
*** Calle ***

Re: DB-9 hun til USB
Hvad sidder i hver ende?

Leder du efter noget til at koble f.ex. en usb-gps til en seriel port på
pc'en, så kommer du til at lede ret længe (læs: findes ikke)

Leif

Site Timeline