Datalogger til elmåler

Hej,

Det har flere gange været fremme, at man kan kigge på en elmåler med en
laserpointer. Det er IKKE opgaven denne gang. Jeg har en måler med
pulsudgang. 100 pulser pr kWh.

Min opgave er at finde een eller anden datalogger, der kan opsamle det,
og gemme i et PC-læsbart format. Den må gerne kunne logge på et
memorykort og gemme f.x. en måned ad gangen, med ca 1/4 times interval

-og OK: kan den sidde på en DIN skinne i samme kasse som måleren er det
prfkt. Ren luxus hvis den kan fjernaflæses dagligt over netværk :-)

Jeg er IKKE interesseret i selvbyg, da jeg har rigeligt at få tiden til
at gå med. Pris: Gerne under 3.000kr, og jeg skal kun bruge den ene til
mit jordvarme.

Bo //

Re: Datalogger til elmåler
Hej!

Var en forespørgsel i dk.teknik.el så ikke smartere? Herinde sidder alle os
selvbyggere jo, og denne gruppe (dvs. .elektronik) er beregnet til det efter min
mening.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Datalogger til elmåler

Jeg pRØVer da :-)

Bo //

Re: Datalogger til elmåler
Rimelig lidt selvbyg med en SBC65EC, og nogle kode ændringer, men det er
stadig ikke bare en færdig løsning.

Overstående er 600kr med ethernet, og hardware mæssigt mangler den bare
at få tilkoblet udgangen fra måleren til dens hunstik (pin array).
Den har dog ingen RTC, så det skal også tilføjes eller der skal bruges
noget andet som tids tager, hvis cpu ikke er præcis nok.

/Jan

Site Timeline