Datablad/erstatning Y16GA

Jeg leder efter et datablad for en Y16GA diode, som sidder strømforsyningen
til et oscilloscope, samt hvad den evt. kan erstattes med.

Re: Datablad/erstatning Y16GA

Kig her:
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/100209/ETC/ZY16GP.html

Men til oplysning så ligner det at det er en 2W zener på 16V.

--
mvh Uffe

Re: Datablad/erstatning Y16GA

Jeg tror desværre ikke at man bare kan tilføje et "Z" foran typebetegnelsen.
Ifølge diagrammet til mit oscilloscope er det ikke en zener-diode, optisk
ligner den heller ikke noget der kan holde til 2W.
Den sidder i et dobler-kredsløb i højspændingen, så mon ikke der er tale om
en højspændingsdiode. Jeg vil bare gerne vide hvad den kan erstattes med.

Re: Datablad/erstatning Y16GA

Søgte bare på Y16GA og det var eneste hit der dukkede op.

--
mvh Uffe

Re: Datablad/erstatning Y16GA

Hehe, det de sgu en kreativ søgemaskine, der ligger på
http://www.alldatasheet.com
Den laver "Y16GA" om til "Y16G" og viser "ZY16GP" som resultat fordi "Y16G"
ind går i "zY16Gp".

Tak for hjælpen alligevel :o)

Site Timeline