Død Acer 720 bærbar

Hejsa alle, min "gode gamle" acer bærbare er pludselig afgået ved døden, den
vil slet ikke tænde, jeg har chekket strømforsyningen, batteriet, afbryderen
til at tænde med og har den lige nu ligende splittet ad her på bordet, er
der nogen der evt har kendskab og der måske kunne være et sted på bundkortet
som var værd at kigge på inden jeg går ud og gravet et stort hul og trækker
en gravøl op ??

Mvh Brian

Re: Død Acer 720 bærbar

døden, den
afbryderen
bordet, er
bundkortet
trækker

Har den ikke en løs strømforsyning som et lille print i øverste højre
hjørne af mainboardet ?
Hvis den simpelthen ikke tænder on LED'en når du trykker på on/off
kunne det let være den interne strømforsyning, den strømforsyner PC'en
både på AC-Adapteren og på batteri.

Ove Pedersen

Re: Død Acer 720 bærbar
Den har en løs strømforsyning som giver 19 volt ind i computeren. der er
ikke noget ekstra print oppe i hjørnet. men der er over hovedet ikke noget
som helst liv, heller ikke i den lysdiode der indikere at der bliver ladet
strøm på. så jeg spekulere på om der måske sidder en eller anden form for
print sikring eller anden sikrings dims der måske er smuttet..

Hilsen Brian

Re: Død Acer 720 bærbar

der er
noget
ladet
form for

Det ved jeg faktisk ikke.
Der er en lille strømforsyning/ladekredsløb et eller andet sted på
mainboardet eller som et piggy-back board på mainboardet.
Hvis det ikke er et ret lille print (ca 2 x 6cm) er strømforsyningen
indbygget i motherboardet lige i nærheden af DC stikket.
Fejlen må jo ligge deri eftersom der ikke sker noget nom helst når du
prøver at tænde.
Der sidder sandsynligvis en sikring deromkring, men hvis den er
sprunget, er der nok en grund.

Havde du forresten prøvet om maskinen virker hvis du piller batteriet
fra og kun kører på AC Adaptoren??

Jeg har servicemanualen liggende som en PDF fil på arbejde hvis du er
interesseret. Der er desværre ikke diagrammer deri af elektronikdelen.

Send en mail til mig på op snabela jai dot com hvis jeg skal maile
manualen til dig

ove pedersen

Re: Død Acer 720 bærbar
Hejsa Ove, jeg har forsøgt at maile til dig på den adresse som du skrev, men
jeg får i vide at mailen ikke kan leveres. vil meget gerne have den
servicemanual pdf fil, så
du må meget gerne maile den til mig på følgende adresse
brian snabela nymark-fyn dot dk.

på forhånd tak