CCD <=> TFT

Hej,

Jeg leder efter nogle IC'er som kan tage data fra en CCD brik og vise dem på
en TFT skræm måske 4-6" jeg har set sunview laver sådan nogle men de er
umulige at komme i kontakt eller handle med uden man skal aftage en
container ....

Kender i nogle alternativer ?

/Madsen

Re: CCD <=> TFT

Kommer jo væsentligt at på hvilke interface din CCD brik og din TFT skærm
har...

en CPLD kunne jo måske være svaret...

Kasper

Re: CCD <=> TFT

Hehe ja det har du ret i ... jeg må indrømme at jeg har set så mange
forskellige brikker og TFT skærme at jeg gik ud fra at det var lettere at
finde en ic med sådan en "preview" funktion og så skaffe brikken og TFT'en
til ic'en end omvendt...

CPLD/FPGA osv... har jeg ikke rigtigt mod på ...

Forresten kasper ... ved du om man i Altinum designer (protel) kan bruge
Altera FPGA'er og om det er noget der virker ? jeg syntes at have set når
programmet starter at den loader alt muligt FPGA halløj...

M.v.h.
Lasse

Re: CCD <=> TFT

Det kunne jo være man kunne nøjes med noget simpelt logik, hvis ccd sensoren
sender serielt 3*6bit ud og tft skal have 3*6bit parrellelt, kunne man jo
snildt lave det simpelt i en cpld.... og den har jo hastigheden til det
også.

Jarp, du kan bruge Altera, men syntes jeg har hørt noget om den sidste
familie ikke helt er understøttet eller først lige nu er kommet med...

jeg har brugt både spartan 2 og 3 fra Xillinx med Altium og det virker
rimelig nice, håber jeg snart kan få tid til at lege noget mere med det, men
nyt job nu her og et andet projekt tager en del af min tid for tiden... Jeg
ville gerne have Uip tcp/ip stacken op og køre i fpga'en, så jeg kan se hvor
meget data jeg kan få igennem den....

Kasper

Re: CCD <=> TFT
Hej Kasper,

Det har du selvfølgelig ret i ...

Ok det vil jeg lige prøve at undersøge lidt ...

Jeg fik fornøjelsen af at deltage i et kursus i altera's cyclone og stratix
kredse desværre var det af kortere varighed for over et år siden og har ikke
siden haft mulighed for at lege med det så jeg husker mere eller mindre
intet ... (desværre!)  så VHDL og Verilog er pt. ikke noget jeg vil rode mig
ud i (ikke uden en ordentlig bog og noget mere fritid hehe)... men kan man
med altinum lege med "drag'n'drop" f.eks. trække nogle logik kredse ind her
og der forbinde dem og så uploade til fpgaen ? - lidt ala at tegne
diagrammer ?

Hvilken processor bruger du inden i FPGA'en ? jeg har leget lidt med NIOS
til Altera den er rigtig sej men har også set at man kan downloade AVR
processorer og andet guf på nettet til sådan nogle uhyre

M.v.h.
Lasse

Re: CCD <=> TFT

"Lasse > Jeg fik fornøjelsen af at deltage i et kursus i altera's cyclone og
stratix

Jep, der er både gates, countere og mere complexe ting du kan drag'n'drop,
det er ret nemt og så synhtesys og programmet kan selv ligge det op i
fpgaen/cplden også... der er også diverse "in-chip" måle instrumenter du kan
bruge på fpga'ene...

Jeg har brugt nogle simple 8 bit processore med 8051 instruktions sæt, der
findes en der kan køre single cycle af dem også nu, og også med wishbone
interface... desuden findes der en 32 bit processor med 8051 instruktioner,
og hvis en z80 og noget pic, mindes ikke lige at avr er med :( det bliver
lidt mere hardcore hvis man vil køre en open source kerne ind i protel og
lave det grafisk etc som de har gjordt det :(, for når først man har puttet
processoren på diagrammet og fået det loaded over i fpga'en har kan man lave
adgang via en soft-jtag til at programmere og debugge processoren i altium
programmet også, det virker ret nice, og det sammenholdt med de måle
instrumenter man kan sætte ind i softwaren, så kan man virkelig lave meget
uden brug af eksterne måle instrumenter.... det eneste der mangler er de
snart får interfacet over at køre usb istedet parrellel porten :(

Mvh
Kasper

Site Timeline