CAD program til printdesign?

Kender folk her til "subject". Leder efter et program der automatisk, ud fra
forbindelse mellem kendte komponenter, kan "tegne" printbaner til direkte
brug.

Skal kører på Windows platform

/Søren

Re: CAD program til printdesign?

Mener du en auto-place-and-route software?
Eller mener du et layout tool der kan importere en netliste?
Eagle er et ofte anbefalet gratis program der (vistnok) både
har schematic capture og layout. Men du skal selv placere
komponenterne, og trække banerne.
Så checker programmet til gengæld at du ikke laver kortslutninger,
eller mangler forbindelser.

Mvh,        Bo.

(Der selv bruger Supermax E-CAD til en kvart million).

Re: CAD program til printdesign?

Ved ikke hvad det er?

Man skal kunne tegne forbindelser mellem komponenter, og få programmet til
at kompile et layout, som kan bruges til at lave printplader af. Når først
man har et par hundrede komponenter, bliver det rigtig svært at tegne.

Programmet må næsten have en database over komponenter, så den kender de
fyske størrelser.

Som Bo har betalt ;-)

Re: CAD program til printdesign?

Det kan du fint gøre med Eagle, men du skal selv placere komponenterne på
printpladen.

Kvaliteten af sådan et autoroutet layout er ikke velegnet til kritiske ting.

Den gratis version af Eagle kan lave 8*10 cm layout.

Det har Eagle også, men databasen indeholder ikke alle komponenter, nogle
skal du selv tilføje.

Re: CAD program til printdesign?

Det kan alle layout programmer.
Hvilket output format du skal bruge, afhænger af hvordan printene skal
fremstilles. Professionelle printfabrikanter vil helst have en gerberfil
(plottersprog til fotoplottere), laver du dem selv skal du bruge output
til den printer du nu er i besiddelse af.

Alle layout programmer har en sådan database, men den er som regel ikke
særlig stor. Man skal lave mange footprints (det kaldes en komponents
mekaniske definition ofte) selv. Sådan er det bare :o/
Så husk lige at kigge på, hvor nemt/svært det er at lave footprints i
de forskellige programmer, før du vælger.

Næh, det har min arbejdsplads. Den betaler også den årlige licens på
ca. 24kkr.

Mvh,        Bo.

Re: CAD program til printdesign?
EWB kan da ikke lave printudlæg ??? eller er det bare mig ??

den nye multisim kan... efterfølgeren af EWB

--
Mvh Kasper

Re: CAD program til printdesign?

Hej Bo.

  Med det legetøj (verdens bedste i mine øjne :-)), hvordan får man så
job ude hos jer :-) ?

Mvh
  En-fulltime-hjemme-udvikler
  Klavs.