Byg selv mA giver

Hej med jer

Er der nogen der ligger inde med en opskrift p=E5 en simpel mA giver. Jeg skal simulere en 4-20mA transmitter med et pot.meter. N=F8jagtighed er ikke noget must. Jeg skal mest teste nogle gr=E6nsev=E6rdier i en analog kreds. Jeg har 24VDC til r=E5dighed, s=E5 hvis jeg kan lave den loop-forsynet vil det v=E6re helt perfekt.

Nogen der kan hj=E6lpe mig ?

Mvh Ren=E9

Reply to
René

LM117 er din ven - meget enkelt. Bare se i databladet ;)

Mvh Morten

Reply to
Morten

vil

Hej Morten

Det m=E5 v=E6re det eksempel der hedder "precision current limiter" du peger p=E5. Hvis jeg regner p=E5 det, f=E5r jeg det til at jeg skal ligge mellem 1.2 og 6k ohm for at f=E5 4-20mA. Men jeg synes der st=E5r at den skal v=E6re under 120 ohm ?

Mvh Ren=E9

Reply to
René

Se litt på national.com, aplication nots, AN31-8.

HM

Reply to
Harald Mossige

t vil

2

re

Hej Harald

Hvis jeg s=F8ger p=E5 AN31-8 f=E5r jeg ikke rigtigt noget synes jeg ?

Mvh Ren=E9

Reply to
René

Det er jeg klar over, derfor skrev jeg det jeg skrev: Gå til

Gå til "aplication notes"

Ta opp AN31 Gå til side 8

:-)

Reply to
Harald Mossige

Jeg tænkte nu på den constant current battery charger. Det er bare en LM117 og en modstand. Så skal der naturligvis lige regnes lidt på hvad den modstand kan være af værdier når det skal ligge mellem 4 og 20 mA. En god gammel klassisker til forsyning af ting, der kræver konstant strøm.

Det burde fint kunne lade sig gøre. Jeg har lavet små intermistiske opladere på den måde gennem tidens løb til små NiCd batterier. Det er måske rigtigt nok at reguleringen ikke er 100% præcis da det afhænger en lille smule af spændingsfaldet over LM117'eren. Men som du selv skriver er præcision ikke et must, så jeg går bestemt ud fra det må være fint til din applikation og du kan styre det mere præcist end du umiddelbart har krav om.

Mvh Morten

Reply to
Morten

Er der nogen der ligger inde med en opskrift på en simpel mA giver. Jeg skal simulere en 4-20mA transmitter med et pot.meter. Nøjagtighed er ikke noget must. Jeg skal mest teste nogle grænseværdier i en analog kreds. Jeg har 24VDC til rådighed, så hvis jeg kan lave den loop-forsynet vil det være helt perfekt.

Nogen der kan hjælpe mig ?

Hej,

Jeg lavede en for noget tid siden, kan ikke lige huske hvordan jeg lavede den, men kan huske der var noget bøvl med hvor referencen lå det du vil forbinde den til og hvilken vej strømmen løb...

Kasper

Reply to
Kasper