Byg selv mA giver

Hej med jer

Er der nogen der ligger inde med en opskrift pE5% en simpel mA giver.
Jeg skal simulere en 4-20mA transmitter med et pot.meter.
NF8%jagtighed er ikke noget must. Jeg skal mest teste nogle
grE6%nsevE6%rdier i en analog kreds.
Jeg har 24VDC til rE5%dighed, sE5% hvis jeg kan lave den loop-forsynet vil
det vE6%re helt perfekt.

Nogen der kan hjE6%lpe mig ?

Mvh
RenE9%

Re: Byg selv mA giver

LM117 er din ven - meget enkelt. Bare se i databladet ;)

http://www.national.com/ds/LM/LM117.pdf

Mvh
Morten

Re: Byg selv mA giver

Hej Morten

Det mE5% vE6%re det eksempel der hedder "precision current limiter" du
peger pE5%.
Hvis jeg regner pE5% det, fE5%r jeg det til at jeg skal ligge mellem 1.2
og 6k ohm for at fE5% 4-20mA. Men jeg synes der stE5%r at den skal vE6%re
under 120 ohm ?

Mvh
RenE9%

Re: Byg selv mA giver
René skreiv:

Se litt pÄ national.com, aplication nots, AN31-8.

HM

Re: Byg selv mA giver
re

Hej Harald

Hvis jeg sF8%ger pE5% AN31-8 fE5%r jeg ikke rigtigt noget synes jeg ?

Mvh
RenE9%

Re: Byg selv mA giver
René skreiv:

Det er jeg klar over, derfor skrev jeg det jeg skrev: GĂ„ til
http://www.national.com
GĂ„ til "aplication notes"

Ta opp AN31
GĂ„ til side  8

:-)

Re: Byg selv mA giver

Jeg tÊnkte nu pÄ den constant current battery charger. Det er bare en LM117
og en modstand. SÄ skal der naturligvis lige regnes lidt pÄ hvad den
modstand kan vÊre af vÊrdier nÄr det skal ligge mellem 4 og 20 mA. En god
gammel klassisker til forsyning af ting, der krĂŠver konstant strĂžm.

Det burde fint kunne lade sig gÞre. Jeg har lavet smÄ intermistiske opladere
pÄ den mÄde gennem tidens lÞb til smÄ NiCd batterier. Det er mÄske rigtigt
nok at reguleringen ikke er 100% prĂŠcis da det afhĂŠnger en lille smule af
spĂŠndingsfaldet over LM117'eren. Men som du selv skriver er prĂŠcision ikke
et must, sÄ jeg gÄr bestemt ud fra det mÄ vÊre fint til din applikation og
du kan styre det mere prĂŠcist end du umiddelbart har krav om.

Mvh
Morten

Re: Byg selv mA giver

Hej med jer

Er der nogen der ligger inde med en opskrift pÄ en simpel mA giver.
Jeg skal simulere en 4-20mA transmitter med et pot.meter.
NĂžjagtighed er ikke noget must. Jeg skal mest teste nogle
grĂŠnsevĂŠrdier i en analog kreds.
Jeg har 24VDC til rÄdighed, sÄ hvis jeg kan lave den loop-forsynet vil
det vĂŠre helt perfekt.

Nogen der kan hjĂŠlpe mig ?

Hej,

Jeg lavede en for noget tid siden, kan ikke lige huske hvordan jeg lavede
den, men kan huske der var noget bÞvl med hvor referencen lÄ det du vil
forbinde den til og hvilken vej strĂžmmen lĂžb...

Kasper

Site Timeline