Brug af inverter - Page 2

Re: Brug af inverter
snipped-for-privacy@bygteknik.dk wrote in

Jeg husker vist forkert. For et par år siden skiftede jeg batterier:

De to 3KVA UPS'er, som driver den del af Det Danske Spejderkorps' servere
som drives af frivillige (bla. undertegnede) har 8 styk 12 volt batterier,
som er koblet i 2 ens blokke. Hver blok består af 4 batterier som er koblet
lidt sjovt sammen: 2 styk parallel-koblede som er i serie med 2 andre som
er parallel-koblede. Derved ender man på 24 volt per blok.

Og så vidt jeg husker kunne UPS'en køre på bare een af disse blokke (med 4
batterier i), dvs. de to 24V blokke er ikke koblet i serie.

Mvh. NKJensen

Re: Brug af inverter
Jeg har i øvrigt fået svar fra NorthQ direkte, der siger, at det er lige
meget om man gør det ene eller det andet. Det vigtige er, at der ikke
trækkes strøm fra noget udstyr i forbindelse med start af motoren.

Vh, Lars.