Bosch garageportåbner

Hejsa

Min Bosch garageåbner er gået i stykker i elektronikken.
"Kortslutter" jeg motoren kører den ganske fint rundt.
Selve radio enhenden som modtager signal fra fjernbetjeningen sender
også signalet videre.

Men det er så også det hele. - Hvor pokker kan man få den fikset?
Har selvfølgelig prøvet hos Bosch, men den er "udgået".

Any idea?

(Postet i dk.teknik.el & dk.teknik.elektronik)

Re: Bosch garageportåbner

Du har jo selv givet løsningen. Et par passende relæer der "kortslutter"
motoren, styret af modtageren.

Christian Treldal

Re: Bosch garageportåbner

Der er jo nok også lige noget der skal stoppe motoren når porten er gået op.
og få den til at køre ned igen når bilen er kommet ind/ud.

Re: Bosch garageportåbner

op.

Og HUSK den funktion der får den til at returnere hvis den møder
en forhindring på vej ned.

Mvh Max

Re: Bosch garageportåbner

Jeg troede at gjaldt om at sætte dobbelt spænding på motoren, så den kunne
overvinde forhindringen ;-)

Re: Bosch garageportåbner

Ja, sådan en har jeg set, den havde næsten klippet en barnevogn over.

Mvh Max

Re: Bosch garageportåbner

Av, kan du se noget der er i stykker ?

Kortslutter du motoren sker der intet :-)
Kortslutter du printet, kører den lystigt - ikke ?

Okay

Hos Bosch - de kan vel reparere den ?

Frem med digitalkameraet (eller lån et) tag et billede og smid det et
sted, hvor vi kan se det, så kan der være hjælpe at hente.

Har du et måleapparat og en loddekolbe ?