Boomblaster på bilbatteri??

Jeg skal til festival og har i fællesskab med et par andre investeret
i en JVC Boomblaster.
Sådan en fætter trækker 10 D-batterier, men har desuden en DC 12V
indgang, som vi har tænkt os at benytte til et bilbatteri.
Jeg har foreløbigt læst mig frem til, at man uden videre burde kunne
tilslutte batteriet, og blot huske at plus skal gp til plus og minus
til minus.
Så langt så godt.

Jeg havde forestillet mig at finde et DC hanstik der passer i
størrelsen, men hvad er plus/minus på sådan en fyr?

Dernæst - det vil vel være rart nok at ha' en sikring på også, så man
ikke brænder noget af. I elektronik (fx. HiFi) findes ofte små klare
sikringer, som passer ned i en sokkel. Hvad hedder de?

Og så til sidst - Hvor finder man at bilbatteri som er kraftigt (Ah)
og som ikke vejer et kvart ton???

Mvh.
Thomas Rokamp

Re: Boomblaster på bilbatteri??

Det står på din boomblaster eller i dens manual. Det kan være både det ene
og det andet, men ofte er midten plus. Der er næsten altid en lille
tegningpå apparatet ved siden af stikket i stil med dette:

-  (o+   hvilket skal læses som, at midten er plus og yderkappen minus.
+-(o--   og det omvendte

Gå ned i en elektronikforretning eller autoelektriker og køb en
sikringsholder, som kan sidde midt på ledningen. Sæt så sikringen så tæt på
batteriet som muligt.

I det ydre rum! :-)

Det findes simpelthen ikke. En almindelig syreakkumulator på 50-70 ah vejer
17-23 kg. Kig evt hos Harald Nyborg, der er det hele måske opgivet.

Claus

Re: Boomblaster på bilbatteri??

Der laves masser af syreakkumulatorer som vejer fra 5 kg og opefter.

Prøv evt. i en akkuforret der også leverer til specielle småbiler
og/eller motorcykler.

F.eks. et 4,5 kg. MC batteri med 10AH hvilket vel er ~20 timer på din
boomblaster. Du kan også få nogle helt små til scootere/knallerter på et
par kg. men de er næsten ikke besværet værd.

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/

Re: Boomblaster på bilbatteri??

Og hvis mullerne er i orden, så kan du gratis afhente et 100AH marinebatteri
her i Fredricia. Vægten tør jeg ikke skyde på, men det er en fordel at ha'
rene bukser med når det skal slæbes ud ;-)

mvh
Ebbe

Re: Boomblaster på bilbatteri??

vejer

Ikke som er kraftige i Ah, og det er det han specifikt efterlyser!

Claus

Site Timeline