Blæser til computer

Hej.  HAr en server der larmer en del mere end en jetjæger. Jeg vil derfor
gerne sætte nogle andre blæsere i, meeen der er 4 ledninger på, og eftersom
det er en server med alt muligt sikkerheds halløj, nægter den at køre ok
hvis ikke blæserne sidder der, så

ben 1 og 2 er sikkert 0 og 12v
ben 3 er sikkert til at måle rotationshastighed
ben 4... tjae, nogen der ved det?

Re: Blæser til computer
Det er svjv. PWM styring, hvorfor man har valgt at bruge en ekstra pin
istedet for blot at køre PWM på strømmen ved jeg ikke.

Re: Blæser til computer

Nu skriver du ikke hvilken computer, men på nogle Compacs skal de 2 af
benene bare kortsluttes (de 2 ben der ikke er forsyning til blæseren.)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Blæser til computer

en dell...   ok forsøger

Site Timeline