Blå skivekondensator i Philips Tv

Mit gamle Philips tv 25 GR 5721/13 B  døde under opstart.
Den lille blå skivekondensator tæt ved HSP-trafoen  har et lille brændt hul.
Denne lille blå  skivekondensator er mærket:
                            BN
                            /22K
                            2KV
Er i tvivl--hvad er størrelsen på denne kondensator? mvh Ejnar N

Re: Blå skivekondensator i Philips T v

2k plejet at være 2.000pF og 2kV er spændingen

Bo //

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

Jeg ville nu kalde den 22nF, men de 2KV er jeg enig i.

Mvh Ebbe

Re: Blå skivekondensator i Philips T v

det ville jeg osse, hvis jeg ellers kunne formulere mig :-)

Bo //

Re: Blå skivekondensator i Philips T v
Hej!

Men uanset hvad, der sidder ingen 22nF 2kV højspændingskondensator i et Philips
fjernsyn (ihvertfald ikke dem jeg har fikset).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Blå skivekondensator i Philips T v

-se der kommer forskellen frem: Du har erfaringen :-)

Bo //

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

min hukommelse siger 2,2 nano ......  ( men den hukommelse er noget
slidt)

--
Jan_stevns

Re: Blå skivekondensator i Philips T v
Hej!

Nu har jeg så kigget i diagrammet, og det kan faktisk godt være en 22nF så vidt
jeg kan se :o)

http://www.mumbojumbo.dk/Images/G110.jpg

Pos 2547 = 22nF
Pos 2546 = 10nF
Pos 2545 = 1nF

Tja, har _aldrig_ set denne 22nF defekt, så det er news for mig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

Lige den - (placeringsmæssigt) har da i andre tossekasser været en
fejl man ser, sammen med den øverste diode (by228) -  kortslutter den
diode, så blæser kondensatoren da også til himmels

Telefunken have et chassi, hvor opbygningen ligner - dem lavede jeg
mange af dengang
--
Jan_stevns

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

Tror ikke det er den. Den 22nF sidder i bunden af øst/vest modulatoren og er
sikkert kun på 250 volt eller der omkring. Den anden ovenover (2546) er den
primære flyback kondensator, sikkert en stor firkantet plastic-kondensator,
og er nok på 1600 eller 2000 volt. Den eneste anden der skal være på
1600-2000 volt er 2545 på 1nF det er sikkert en blå skive type. Det passer
bare ikke ret godt på den tekst du nævnte der står på den... hmm, lidt
underligt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Blå skivekondensator i Philips T v
Hej!

Som sagt, det undrer også mig.

Jep.

Har jeg ikke udtalt mig om ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

Ups... nåhh nej  ;-p

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv

 - Mon ikke der skal stå 122K istedet for??? = 1200pF = 1.2nF / 2 KiloVolt -
Impulsfast
Hvis det vitterligt ER en skråstreg, så har jeg ingen bud - det passer
lissom ikke med formlerne
   Og har mest set 1,2 nF'ere...

Hvilket Chassis - har ikke lige min sammenligningsguide herhjemme...!!

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Blå skivekondensator i Philips T v
Hej!

Det er en G110 iflg. Google. Umiddelbart ville jeg mene der skulle 1n5 i 2kV
eller evt. 3kV i istedet. Men kan da være jeg husker forkert...

Det er godt nok længe siden jeg har lavet sådan en fætter.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Blå skivekondensator i Philips Tv
On Sat, 26 Apr 2008 09:41:01 +0200, "Ejnar Nielsen"

Pulskondensator  22nF  2000 Volt.

Site Timeline