Billig temperaturmling til microcontroller (probe OG interface)?

Kafferistercontrollerprojektet fortsat:

Jeg leder nu efter en billig måde "rimeligt pålideligt" at måle
temperaturer i området ~0-~275°C på - med interface mod en
microcontroller.

Thermocouple er billige i indkøb, men dyre at interface til grundet de
meget små spændinger der er tale om.

RTD er måske vejen frem, men hvad har I af forslag?

Præcisionen, forestiller jeg mig, skal være i nabolaget af 1-5°C - bare
det er nogenlunde stabilt.

--
Steen Suder

Re: Billig temperaturmåling til microcontroller (probe OG interface)?

PT1000

/Hans

Re: Billig temperaturmåling til microcontroller(probe OG interface)?
Steen Suder skriver:

Jeg vil også sige PT100.

Er du den Steen Suder der bor i omegnen af Århus, så er du også en Steen
Suder der arbejder i en virksomhed der bruger så mange PT100 følere at
de kan fodre svin med dem.

Hvilken microcontroller vil du bruge til projektet?

Re: Billig temperaturmling til microcontroller(probe OG interface)?

Dén Steen arbejder i ITafdelingen... der minimalt har at gøre med f.eks.
elektronikproduktionen ;-)

En AVR Attiny/Atmega... noget i den retning. Ikke Arduino dog (det kender
jeg heller ikke til ;- )

--
Steen Suder

Re: Billig temperaturmåling tilmicrocontroller(probe OG interface)?
Steen Suder skriver:

Det er også nærmere udvikling eller nacellemontage du skal have fat i.
Måske testlab nede på havnen....

Alternativt skal du have fat i en tidligere medarbejder, som muligvis
har noget på garageloftet.....ellers har han ihvertfald NTC modstande!

Arduino er AVTMega328, med bootloader og et forholdsvis udbredt
programmeringsværktøj. Jeg er først lige nu begyndt med programmering af
processorer og i løbet af en uge har jeg strikket noget sammen der
virker. Det må betyde at det er simpelt at have med at gøre.

Så er Arduino sådan "open source agtigt", hvilket betyder at mage
offentliggør deres projekter og at man derved kan lure på, hvad andre
har gjort (og så stjæle med arm og ben) og lige modificere lidt til eget
brug.

Re: Billig temperaturmåling til microcontroller(probe OG interface)?

Hvorfor ikke - den er til at få for 24 kr.
http://www.ebay.com/itm/New-Pro-Mini-atmega328-5V-16M-Replace-ATmega128-Arduino-Compatible-Nano-/130839929399?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e76aae237
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Billig temperaturmling til microcontroller(probe OG interface)?

Arduino-Compatible-Nano-/130839929399?
pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e76aae237

Jeg ved godt de er rimeligt billige, men ideen her var at det skulle være
den absolut billigste løsning. Det skulle være en Attiny el. lign. i løs
vægt fra Ebay.

Men det der er da ikke galt... tygger på det.

--
Steen Suder

Site Timeline