Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ? - Page 3

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?

Det kan laves på flere måder:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/konstant.html

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?

jeg sagde osse 'Jeg plejer'. iøvrigt er alle dem du henviser til jo
netop baseret på to dioder og en transistor pånær en. Men tak for
opfriskningen.

mvh Erik

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?

Nej, 2 ud af 5 er lavet med 2 dioder som referencespænding....

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?

Nu ikke for at pindehugge, men du mener måske ikke at en
basis-emitterstrækning kan betegnes som en diode? :-)

mvh Erik

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?
Jeg tror ikke databladet ser sE5%dan ud som ovenstE5%ende..

IhvertilfE6%lde kan jeg ikke vide hvad det betyder med 100 mA og sE5% tre
spE6%ndinger bagefter.
er det spredingen.. som sE5% gE5%r i tre hop ? er det ved forskellige
temperaturer eller hvad.?

SE5% lE6%nge man ikke ved det, kan man ikke dimensionere sit kredslF8%b.
Lad os se databladet ,fF8%r vi begynder at beregne noget som helst.
alex

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske n oget ic til styring ?

Man kan evt. læse den øverste linie også, og gøre et forsøg på at se
tabellen for sig..
Item : Forward Voltage VF
Condtitions : If10%0mA
Min. : 3.00
Typ. : 3.40
Max.. : 3.80
Unit : V

Altså ved for forward strøm på 100mA gennem lysdioden vil spændingen
over den være min 3.00V typisk 3.40V og maximalt 3.80V

Og så fremdeles med de andre i "tabellen" nævnte egenskaber eller
paramtre.

Og når lat kommer til alt, kan det såmænd sagtens være en kort udgave
af databladet...

Birger

Re: Beregne formodstande til LED, eller måske noget ic til styring ?

Ja du har sikkert ret ,Biger.

SE5% hvis der er sE5% stor forskel mulig, mellem 4  stykker ..sE5% bliver
regnestykket noget vE6%rre..:) og
jeg tror nok jeg ville bruge en LM 317 + en modstand som
strF8%mgenerator , men det er noget helt andet.
alex

Site Timeline