Beovision LX 2800 - Page 2

Re: Beovision LX 2800

Hmm! - Man /ser/ ikke efter kolde lodninger, man omlodder! ;-)
Hvis fejlen ikke går væk: Så går man herefter på lyttejagt og hvad der
ellers kan være af mistænkeligt (f.eks. trimmere).

Hilsen
Lars

Re: Beovision LX 2800

overblik

 - Der må jeg jo så afsløre, at jeg fejlfinder efter en lidt anden opskrift,
og absolut prøver at tæske vores lærlinge til det samme! Jeg vil påstå at
det under alle tænkelige omstændigheder er ret vigtigt at finde den enkelte
fejl, fremfor blot at omlodde og udskifte på må og få!!
Når der er lidt at lave på værkstedet, så generer jeg mig slet ikke for at
lade en af lærlingerne måle sig frem til en fejl som "vi" ellers kender
udemærket!
 - Det styrker fejlfindingen som arbejde, samt gir dem deres ejne
erfaringer.

Så hvis ikke jeg kan "se" den / de kolde lodninger, så bliver der ikke bare
loddet som en gal, indtil de er væk, så måler jeg mig frem.

RadioMan

Re: Beovision LX 2800
enkelte

Helt enig og det sagde jeg heller ikke! - Blot, at man barbere
fejlmulighederne ned til et minimum på en temmelig overkommelig metode.
Specielt når man snakker om et ældre fjernsyn, så giver det nein mening, at
påbegynde komponentudskiftning før at man har konstateret, om lodningerne er
100% i orden.
Så kan man måske have rögtenblik eller ej, jeg foretrækker at give de >10 år
gamle kasser en forfriskning rent loddemæssigt... både i forebyggelse og
reperations øjemed, hvilket jeg aldrig har haft dårlige oplevelser med. Men
jeg har naturligvis set tilfælde, hvor virkningen udeblev, men så er det
dér, at man har et ordenligt grundlag for, at påbegynde den egentlige
fejlfinding.

Off topic i denne sag!

Tjotjo! - De kan vel nærmest helt undvære jer!?

bare

Så hvis superman ikke kan se dem, så du måler dig frem til dem?! - Aha! ;-)

Hilsen
Lars

Site Timeline