Begrænset tastatur?

Hej...
Jeg skal bruge et "tastatur" til styring af en PC - blot behøver jeg kun 2
taster:

En funktion som udfører CRTL/ALT + DEL og CRTL/ALT + P
- alternativt kunne jeg naturligvis også bruge 4 taster: CRTL, ALT, DEL og P
- input skal være gennem PS2 og altså ikke USB, da det ikke findes på PC'en.
Det er også nødvendigt at det er en ren "hardware-løsning", da jeg ikke har
mulighed for at indlæse noget i PC'en.

Har I nogle ideer til hvordan jeg klarer ovenstående - evt. lidt forklaring
på hvordan et tastatur virker... Er tasterne sat op i en form for matrix?

Mvh Jørgen

Re: Begrænset tastatur?

Kunne være noget i stil med:
http://technology.niagarac.on.ca/students/j/cjones /

og så bare taster på istedet RS232

Kasper

Re: Begrænset tastatur?

Det er et matrix scan og den letteste og billigste løsning er nok at
tage et tastatur til 50 kr og splitte det af, find de rigtige punkter i
matrixen og forbinde dem til nogle trykknapper.

Re: Begrænset tastatur?

Nåhhh... Sådan et her:
http://www.juanso.com/albums/OldIndianVilliage/ctrlaltdelete.sized.jpg

.
- Det der da sådan et vi alle, der har software fra µSoft, bruger :/

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Site Timeline