Bedste bærebølge til PWM (audio)?

Hej,

Hvad er den bedste bærebølge at benytte i forbindelse med PWM til en Switch
mode forstærker. Jeg vil enten bruge en Rampe eller en trekant med en
frekvens på 300Khz, men kan ikke helt finde ud af hvad der er smartest!

Jeg har lavet noget frekvens analyse på et PWM signal genereret af af en
rampe og et af en trekant. Ved trekanten er der ikke så mange harmoniske som
ved rampen, men ved trekanten er grundtonens (300Khz) amplitude en del
højere i forhold til rampens. Mit valg skulle helst give mig den mindste
THD, men jeg kan ikke helt se mig ud af det!

Nogen bud....og hvorfor?

Mvh.

--
MMJ