Batterilader

Hej,

http://batterier.dk/MW3278.htm 299kr

http://batterier.dk/mw4798.htm 199kr

Er den øverste de 100kr mere værd?, den er hurtigere og kan lade alle 4 på 1
gang

I første omgang er det til mine wii controllere

Kasper

Re: Batterilader

Så absolut: Ja!

Det med at lade flere batterier i serie som den billige gør er noget
forfærdeligt hø og det bliver kun værre af hvis forbrugeren ikke kan finde
ud af at holde batterierne parret for tid og evighed. Alt for mange dårlige
ladere er skyld i folk har fået den opfattelse at opladelige batterier er
noget juks.

Og så nu du er igang, så tag dem med lav selvafladning (f.eks. Panasonic
Infinium). De holder strøm modsat de mere traditionelle typer. Det er også
en typisk fejl gør. De køber de batterier med højst kapacitet til en ting,
der kun har lavt strømtræk og så kommer batteriets selvafladning til at
konkurrere med apparatets strømtræk og resultatet er at man føler
batterierne løber tør konstant. Desuden, prøv lige at regne forskellen i %
ud på Infinium og de andre. Næppe noget man lægger mærke til i praksis ;)

Vil du have en (lidt) bedre lader en den Minwa så nup denne i stedet:
http://www.batteribyen.dk/tecxus_tc6000_med_lcd_display_og_intelligent_ladekontrol-p-1619.html?cPath37%_69&osCsid=cbb1b7b74dd692b93f39c5c96a2a8109
Kan desuden klare større batterier hvis du måtte have nogle sådanne.
Personligt kan jeg bedre lide den lidt lavere ladestrøm. 1,5 A er lige at
stramme citronen lidt til de fleste batterier, det tager livet af dem
hurtigere. 1 A er et udemærket kompromis mellem levetid, ladetid samt evnen
til at detectere hvornår de er fulde på ordentlig vis. Det kræver nemlig en
ikke for svag opladning.
En gang i mellem når ånden kommer over dig kan denne nemlig lige aflade
batterierne inden de oplades. Det behøver absolut ikke være hver gang, men
kun lige når ånden kommer over én. Min erfaring siger at selvom kloge
hoveder mener det ikke er nødvendigt, så holder de længere sådan.
Bestiller du fra batteribyen hedder dem med lav selvafladning at finde på
denne side, de har lidt forskellige mærker:
http://www.batteribyen.dk/batterier_hybridbatterier-c-239_344.html?osCsid=cbb1b7b74dd692b93f39c5c96a2a8109

Mvh
Morten

Re: Batterilader

Enig!
Jeg har haft stor glE6%de af Voltcrafts IPC-1L. Den kan teste
kapaciteten - og viser hvor meget den smider i hvert batteri. Rart nE5%r
man skal tage sig sammen til at smide nogle af de gamle batterier ud -
og en hjE6%lp hvis man nu /skal/ have parret nogle af de vildfarne
singler ;-)
Eneste anke er, at forsyningen ikke er integreret (ligesom i nogle af
de billige) men er en ekstern AC-DC-switcher. Jeg foretrE6%kker klart de
integrerede - specielt nE5%r jeg rejser!

Godt nytE5%r!
Mvh.
 Anders

ref:
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTI1MTIwMDI5NzI3D%?di =
rekt_aufriss_area3D%SHOP_B2C_AccuBatteries&~template3D%PCAT_AREA_S_browse&p=
_page_to_display3D%&catalogs_sub_id3D%sub6&aktiv3D%6&navi3D%oben_1

Site Timeline