Batteriforsyning af telefon mm til hiking-brug

til-nokia-n85-p-98...

Ja, ok.. Jeg har kun kigget efter originale batterier. Lige netop LiIon-batterier har haft et lidt uheldigt ry, men det er m=E5ske en overdrivelse.. 250 for 5 batterier er uden tvivl den letteste og billigeste l=F8sning, s=E5fremt det ellers er samme kapacitet og sikkerhed.

=E5 er

Abisko og Kebnekaise.

Mvh Martin

Reply to
Martin Højriis Kristensen

Lige netop den model har jeg faktisk f=E5et kastet i nakken ved en Telia- bod til en festival. Dens effekt er meget meget lav (man skal dreje kraftigt f=F8r den giver sig til at lade, og den lader kun s=E5 l=E6nge man drejer) og dens ergonomi er elendig. I et ordentligt ergometer kan jeg tr=E6kke n=E6sten 1000 watt i sprint og

200 watt i l=E6ngere tid uden problemer. S=E5 kroppen har s=E5dan set energ= i nok. Man skal imidlertid lave noget med v=E6sentligt bedre ergonomi end dem jeg har set.

Mvh Martin

Reply to
Martin Højriis Kristensen

u kan

Ser fornuftigt ud. Skriver lige i mail.

Mvh Martin

Reply to
Martin Højriis Kristensen

Hmmm... Du er vel også så gammel at du kan huske de hånddrevne lommelygter, man havde i midten af sidste århundrede

Martin Højriis Kristensen skriver:

Det påstår sælger....

Abisko kendte jeg ikke, men Kebnekaise har jeg set et par gange.

Har desværre (eller heldigvis? - snescooter er ret morsomt) kun været i Kiruna om vinteren, men Bo Bjerre har en del rejseerfaring med sommerferie deroppe.....

For =F8vrigt, hvad er standbytid, n=E5r der ikek er d=E6kning p=E5 telefone= n?

Klaus D. Mikkelsen (google gro

Hej Bo

Nå, du mener sådanne moderne ting med LED's og sådan

Hejsa,

Hvordan får jeg mest effektivt (målt i vægt og volumen) leveret dette til telefonen? Jeg har ledt efter LithiumIon-batteripakker, men har ikke lige haft held med at finde en der har 25 Wh.

Den lav-tekniske løsning:

6 stk. uorginale, fuldtopladet batterier til Nokia N85 (1200mAh, 3.7V), til en stykpris på 69kr?

Jeg tror ikke din solcelle-dims kan laves/købes billigere....

Jeg tror ikke vægten kan reduceres til noget der er lavere end de 6 batterier.

(Du har størst energidensitet på Li-Ion batterier)

/Claus

Reply to
Claus

Skal du flyve, så check lige flyreglerne mht. LitiumIon batterier

Efter at en enkelt fly er brændt af (dog på jorden), så er der nu begrænsning på antallet af løse batterier man må medbringe

fx:

Kan ikke lige se om Wideroe og andre skandinaviske har samme regler, men risikoen er vel den samme

Christen Fihl

Reply to
Christen Fihl

Ja, hvis man sætter telefonen i flytilstand, må der kunne spares noget energi.

Leif

Reply to
Leif Neland

Martin Højriis Kristensen skrev:

Mystisk. Min N95/8Gb trækker ikke strøm fra usb'en, selv ikke når den er tilsluttet PC'en. Trælst...

Leif

Reply to
Leif Neland

Der finder flere forskellige bærbar solcelleoplader, som vil være optimal til dit problem.

JJ

Reply to
Johannes Jørgensen

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@n19g2000vba.googlegroups.com...

Dens standbytid er generelt elendig (så vidt jeg kan se holder den GPRS aktiv hele tiden uanset at jeg lukker alt der kan lukkes), men de forsøg jeg har gjort har været med telefonen i offline-mode.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

"Leif Neland" skrev i en meddelelse news:4a2a1519$0$56789$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det er kun de nyeste der kan trække fra USB. Min e71 trykker heller ikke fra USB, trods det at den har et USB-stik. Nokia ville ikke bruge USB til at lade fra før de havde softwaren helt på plads.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus
Reply to
Martin Højriis Kristensen

"Johannes Jørgensen" skrev i en meddelelse news:4a2a32b4$0$56769$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

De skriver intet om batterikapacitet eller om solcellens effekt. Ud fra størrelsen kan effekten ikke være mere end måske en enkelt watt under optimale forhold, og det er nok i underkanten.

Freeloader er meget fin, men effekten er ikke vildt stor.. Så vidt jeg har kunnet se er effekten under ½ watt

Effekten er meget lille, formentlig under 0,1 watt, og batteriet er kun på 5 Wh

Problemet med de fleste af de solcelleladere jeg har kunnet finde er, at de reelt ikke kan lade sig selv op i almindelige solforhold i nordeuropa.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus
Reply to
Martin Højriis Kristensen

"Giv Solcelle opladeren nogle timer i solen eller 3 timer i USB porten og den er fuldt opladt. Dette giver strøm nok svarende til 42 ekstra timer på mobilen "

Bruger din telefon så meget mere strøm end alle ander mobiler.

JJ

Reply to
Johannes Jørgensen

Det ligner mere et salt og peber sæt...

Jeg tænkte på de gamle, der var forholdsvis tunge, havde en karakteristisk tandhjulslyd og et svinghjul indbygget. Jeg har ledt efter dem på google. De findes på museer for gammelt militært skrammel :-)