Bang&Olufsen

Har fått tak i en B&O TX2, men ikke bruksannvisning. Det jeg lurer på er
skalaen på tonearmen (tangential) som jeg vil tro er vekta på pickup. Se
her:
http://foto.vg.no/show_image_stream.php?bid41%077727&dx58%0&dy38%5

Til venstre befinner pickupen seg, og jeg vil tro at jo mer jeg skyver vekta
mot pickup, jo tyngre blir den.

Noen son har vært borti denne?

Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen

Ja det er nåletryksindstillingen du har der.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Bang&Olufsen

"Uffe Ravn"

Vil det da si at tyngste nåltrykk er 1,8 gram?

Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen

Tyngste=tungeste?

Ja,det er jo ikke en pladespiller der er velegnet til skratch ;-)

Omend jeg faktisk ved en enkelt lejlighed har spillet diskotek med en sådan
Struerskabning.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Bang&Olufsen

 Uffe Ravn

Ja:-)

Det vet jeg, den spiller faktisk veldig bra. Grunnen til spørsmål ang. denne
skala, var at det var delte meninger om den på et hi-fi-forum.
Takk for svar.

Etter min mening er dette en av de flotteste platespillerne som har vært
produsert:
http://foto.vg.no/show_image_stream.php?bid41%056587&dx58%0&dy31%1

Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen
Hej

Efter min mening, ja så ligner det ikke engang en pladespiller :)

Mvh Max

Re: Bang&Olufsen

Ja LOL ,, først kaldte man det en Grammofon derefter
en Pladespiller , senere en "Direct Driven Automatic Turntable "

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Har B&O Direct Driven  Turntable?

--
Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen

Jeps, flere af modellerne er direkte drevet.

Men hvis du ikke kender modelnumrene, er du nød til at hive pladetallærkenen
af for at se det.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Bang&Olufsen
Uffe Ravn

Hva er det som regnes som toppmodellen? Nå tenker jeg på platespiller, ikke
kombimodeller, eller annet.

--
Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen

hmm, det lurer jeg også på. er det ingen i DK som kan svare på dette?

RN

Re: Bang&Olufsen
Hej

Jamen, hvad er spørgsmålet da ?

Mvh Max

Re: Bang&Olufsen

Max

Hva er toppmodell (gramofon) fra Bang & Olufsen?

Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen
Hej Johnny

Ok, det var det jeg frygtede, der findes da ingen top
model hos B&O, man køber jo ikke gramofon hos
en fabrikant der vil bestemme hvad pickup man
skal bruge.

Mvh Max

Re: Bang&Olufsen

Til TX2 kan man velge mellom MMC1, 2, 3, 4 og 5. Men du mener kanskje at
alle kommer fra B&O? Min leverandør skaffer fra andre fabrikanter, altså
u-originale (http://www.stiftservice.com /)

Jeg trodde faktisk at TX2 var toppmodellen.
Nå er jeg på utkikk etter Dual 1219, 1229 og 701. Alle disse ble levert med
Shure-element.

--
Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen
Hej Johnny

Nej, men de har dikteret hvorledes de skal se ud, jeg vil have en
grammofon med standard pickup.

Med den pladetallerken, aldrig i livet.

God jagt.

Mvh Max

Re: Bang&Olufsen

 >Max

På diverse hi-fi-forum her i Norge mener de dette er toppmodellen fra B&O.
Kan du sjekke dette?

Jeg har en Dual CS5000 stående her med Shure M 91 ED, den spiller bra.

--
Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen
Hej Johnny

Jeg greier inte hvad du mener ?

Mvh Max

Re: Bang&Olufsen

Jeg spør om hva som er den beste gramofon B&O har produsert. Noen mener at
det er denne: http://www.beocentral.com/products/bg3000-1

Johnny Jensen

Re: Bang&Olufsen
Hej Johnny

Ok, jeg ved det ikke, men mange vil nok sige at den gamle
Beogram 1000 er en klassiker af rang.

Mvh Max

Site Timeline