B&O Radio hjælp

Jeg har fået rodet mig ud i at kigge på en Beomaster 1900 radio, fejlen er
at den ikke vil tænde men blikker blot lige en gang i displayet når man
trykker på en vilkårlig knap. Standby lampen lyser.

Nogen der kunne give et tip? Jeg har kort prøvet at ohm´e de 4 udgangs
transistore (mens de sidder i) men måler umidlbart ikke nogen kortslutning?

Der sidder desuden 2 store lytter i indgang vil jeg tror, er det muligt at
fejlen er dem da de jo efter snart 25år kort kunne tørrer lidt ud,  har
ihvertfald hørt at 1900´eren blev rimeligt varm.

al hjælp modtages med kyshång

/Rune

Re: B&O Radio hjælp
<
<Hej
<
[...]

Beklager alle slåfejlene, må enten have et nyt keyboard eller et sprogkursus
:-)

Re: B&O Radio hjælp

kortslutning?

Hmm..

Var der noget med at diodebroen til til styrekredsløb og forforstærker kunne
finde på at afbryde i disse ældre B&0'er.

Er der en lille strømforsyning som laver diverse hjælpespændinger. Check
lige denne (diodebro, elektrolytkondensatorer og serietransistorer)

mvh
JBH

Re: B&O Radio hjælp
Davs Tarec.

Jeg har samme radio dog med lidt andre problemer, du har vel derfor ikke et
diagram over din beomaster 1900, som man evt kunne få en kopi af via Email
???

Med venlig hilsen    Thias Russell

kortslutning?

Re: B&O Radio hjælp

Hej Thias

Jeg har ikke noget diagram endnu, men håber at få et i løbet af ugen, dog i
hardcopy. så skal jeg nok se om det er noget der kan scannes og sendes til
dig

<
<Davs Tarec.
<
<Jeg har samme radio dog med lidt andre problemer, du har vel derfor ikke et
<diagram over din beomaster 1900, som man evt kunne få en kopi af via Email
<???
<
<Med venlig hilsen    Thias Russell
<
<
kortslutning?

Re: B&O Radio hjælp
Davs igen.

Jamen så takker mange gangen, og du må sige til hvis du skal havds enoget
for det.

Med venlig hilsen  Thias Russell

et
Email