B&O Beogram 1000 pladespiller

Hej!

Jeg har fået fat i subj. og den spiller sån set ok bortset fra at den
brummer helt enormt!
Er der nogen der har erfaring med denne pladespiller eller er der nogen der
ved hvorfor pladespilleren generelt brummer???

Jeg har også en gammel Lenko pladespiller der har samme tendens???

mvh
Rasmus

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller

Jeg går ud fra at den brummer ud af højtaler !?
på mange plade spiller eller som det senere hed "direct driven turntabel"
....:)    eller da jeg var ung en grammofon
sad der en seperat stel ledning man til sluttede forstærker (reciver) ved en
lille stel skrue

håber det kan hjælpe

Venlig Hilsen

Michael M Jensen

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller

en

jeps... stelskruen er der godtnok på min forstærker, men der er ikke nogen
stelledning på grammofonen...
og jo... det er selvfølgelig ud af højttaleren den brummer... :-)

mvh
Rasmus

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller

check om det er stel problem

det kunne jo være at det var selve plade spilleren
 der stod og gav lyd fra sig  :)

http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/brugt.htm

ja hvis "stel"  stik og ledninger er i orden så må der være
noget elektronik i den som muligvis er udslidt
(forforstærker)  kondensatore (dårlige loddninger ect)

har du haft den skilt ad ?
jeg kan ikke huske om der er forforstærker i  bo1000

venlig hilsen
Michael M Jensen

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller

nogen
Jeg har været ude for en Beogram 1000 hvor motoren sad skævt monteret så den
rørte ved chassiet og det gav brum lige op i pickup'en og videre ud i
højttalerne.

Peter Jensen

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller

har lige slået den op, den er ikke født med forforstærker
men kan udbygges med en RIAA forforstærker

venlig hilsen
Michael M Jensen

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller
der

Hvis din Beogram 1000 er modellen med indbygget RIAA forstærker, så check
lytterne og om dioderne på printet skulle være knaldet af. Ellers må du på
jagt efter dårlig stelpunkter i værket, specielt om forbindelserne op til
pickup-armen stadig er intakte, efter nok ca. 30 års brug. Husk at kassen
kører med dobbeltstel, så signalstel og chassisstel må ikke komme i
berøring, da dette kan lave uheldige brumsløjfer.

Herefter checker du "vaskemaskinemotoren" om den brummer hæmningsløst... jeg
mener, at der var nogle børnesygedomme i denne...

Igen, check stelpunkter husk at kassen kører med dobbeltstel, så hvert
signalstel skal *kun* have forbindelse til de respektive stik i
pickuphalsen, mens at spadestikket skal være velforbundet til dets chassis
og naturligvis fastgjort til din forstærker.

Hilsen
Lars

Re: B&O Beogram 1000 pladespiller
On Sun, 28 Sep 2003 21:00:22 +0200, "Lars T. Thomsen"

Jeg går ud fra, at brummet er der hele tiden - uanset om
pladespillerens værk kører eller ej? I så fald må du møjsommeligt
jagte knækkede stelledninger/brumsløjfer - fra pickup til stikken ind
i forstærkeren.

Prøv evt. med en stump ledning skruet på dækpladen, om brummet
forandrer sig, når du holder i ledningen/forbinder den til
jord/forstærkers jord o.lign.

På en gammel Garrard SP 25, jeg lige har repareret, var løsningen at
føre en ekstra stelledning fra stel til forstærkerens stel eller en
egentlig jordforbindelse ned i cementen i mit værksted.

De bedste hilsener Henrik.
http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio /

Site Timeline