AVR8515 kontra MSP430F149

Nogle der kan sige for og i mod disse 2 singel chips.

AVR8515
Kan programmers i basic (For)

MSP430F149
Kan programmers i C (Imod - Da jeg ikke kan C prg.)

Vil meget gerne hører jeres mening.

--
Med Venlig Hilsen
Allan Madsen

Re: AVR8515 kontra MSP430F149

Er den ikke udgået? Check ATmega16, den er MEGET bedre.

Re: AVR8515 kontra MSP430F149

Jo, den hedder vist mega8515 idag - og kører lidt hurtigere  ;-)

Til hvad? *g*

Mvh.
 Anders

Re: AVR8515 kontra MSP430F149

Gratis samples...

Kasper

Re: AVR8515 kontra MSP430F149
Deter lige det, disse to chips sider i et bord, der funger som webserver, og
har ethernet tlslutning, så det skal være en af disse to.

Re: AVR8515 kontra MSP430F149
Du kan på ingen måde sammenligne de to processorere ... MSP430F149 er MEGET
overlegen i forhold til 8515 der mere eller mindre ikke kan en skid .. :o)

Jeg ville vælge ATmega8515 hvis jeg skulle vælge noget ... mest fordi den er
meget supporteret på nettet (det er hele AVR serien) men MSP430F149 er også
en ganske sej processor ... jeg har selv et par stykker liggende i skuffen
jeg skal have prøvet af når jeg får tid, lyst og lejlighed :)

Og et godt råd med på vejen:
Lær at programmere i C ... ingen professionelle bruger basic.

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: AVR8515 kontra MSP430F149

MEGET
Ved det godt, men jeg er ikke profesionel *gg*
Det er et af disse kit fra http://www.demotech.dk /
AVR Micro Web Server
Eller
MSP430-easyWeb2

Jeg tror jeg vil købe, det er http server klar til en ethernet forbindelse,
som jeg gerne vi have fat i.

Site Timeline