Automatisk PowerOn

Hej...

Jeg har et sæt trådløse højttalere liggende, jeg engang købte i Aldi...
De er nu fundet frem igen, da jeg fik idéen at bruge dem til
baghøjttalere til snurre-rundt lyd...

Problemet er så bare at senderen automatisk slukker efter ~75 sekunder,
hvis der bliver for stille, hvilken er ret irriterende...

Er her nogen der ved hvordan disse auto-power kredsløb er strikket
sammen, så jeg kan luse skidtet over?

Der sad en modstand på 100R svjh i serie med hver indgang - disse er
luset over - hjalp en del, men den er stadigvæk ikke følsom nok :-(

En anden idé jeg leger lidt med, er at smide en konstant 25khz tone ind
på skidtet, der så holder den tændt... Er bare lidt i tvivl om, om det
bare bliver filtreret fra...

Mvh Thomas

Re: Automatisk PowerOn
Hej!

Mon ikke det er noget ret simpelt med et relæ som slår fra eller tilsvarende?
Kan du tage et par DETALJEREDE billeder af printets over- og underside? Så kan
det være du kan få et par gode ideéer :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Automatisk PowerOn
Nope - ingen relæer...

Kan du tage et par DETALJEREDE billeder af printets over-

De kommer her:

Overside (693kb):  http://www.unlockzone.1go.dk/div/CAM_0050.JPG
Underside (713kb): http://www.unlockzone.1go.dk/div/CAM_0054.JPG
Venstre del af undersiden, da det blev lidt mørkt på ovenstående:
http://www.unlockzone.1go.dk/div/CAM_0055.JPG

Har forsøgt at smide skidtet i scanneren, men det kom der ikke noget
godt ud af...:
http://www.unlockzone.1go.dk/div/underside.jpg

Mvh Thomas

Re: Automatisk PowerOn
Hej!

Yikes for en fuglerede :o( Kan godt være jeg har taget munden for fuld... Fulgte
der et diagram med? ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Automatisk PowerOn

Også min første indskydelse da jeg fik den revet fra hinanden første
gang... Men hvad så med min anden idé - at sende en konstant tone (uden
for det hørbare område) ind til at holde den tændt? En 555'er, og en
opamp til at mixe det ind med den ene kanal, var hvad jeg havde i
tankerne, eller vil det ødelægge lyden fuldstændigt?

Mvh Thomas

Re: Automatisk PowerOn
Hej!

Hehe :)

Hmm, du kan da prøve. Dog er det svært at sige noget om udfaldet, når jeg ikke
aner hvordan systemet er lavet.

Men ellers må du jo igang med multimeteret og se hvad der sker når systemet
slukker... Der må vel falde nogle spændinger ud eller blive aktiveret et
standby-ben på forstærkerkredsen eller lignende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Automatisk PowerOn
Hey

Jeg ville nok følge line in signalernerne indtil de rammer noget brugbart...

Man kunne både forestille sig det var noget integreret, men også en
ensretning og en comperator..

Kasper