Arduino GSM Tænd / Sluk Dims

Jeg har fået en idé om at lave en GSM Tænd / Sluk til, som skal styre
el-varme i et sommerhus (SMS), og samtidigt sende en melding retur som
kvittering, og de skal ligeledes kunne sende en sms for evt. strømsvigt, så
altser en dims med mulighed for et par indgange / udgange.

men men men,, nu har jeg meget lidt erfaring med arduino, og har prøvet at
google lidt efter et shield, og der er da også nogle stykker, og jeg har
slet ikke erfaring i programmering, jeg har kun leget lidt med de færdige
programmet på nettet, og ændret lidt i dem osv. så det jeg søger er egentlig
en god guide der kan hjælpe mig rigtigt lange på vej, gerne en hjemmeside,
hvor koden også er, så jeg selv kan tilpasse lidt med tekster osv.

men syntes ikke lige at kunne finde den rette guide, som hjælper mig nok på
vej.

Det er måske et lidt stort projekt at kaste sig ud i, når erfaringen ikke er
større, men jeg har det også lidt sådan, at nu skal jeg bruge sådan en
enhed, og så skal jeg jo lige så godt prøve selv at lave det, og lære lidt
af det.

Nogle forslag? der kan hjælpe mig igang.

//Brian

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims

www.sparkfun.com

/Bo.

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims
Hvis der er internet til rådighed er det måske en nemmere løsning ?

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims
Det er de færreste sommerhuse der er fast internet i.. og med hensyn til
medling ved strømsvigt, så vil det være for omstændigt at skulle sørge for
at der er strøm på alt det relevante udstyr.

//Brian

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims

SKAL det være Arduino baseret?

mvh
Kåre

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims
Ikke et krav.. men det er nok det jeg ved mest om. (det er hellerikke meget)
men er da åben for andre forslag

Re: Arduino GSM Tænd / Sluk Dims

Jeg mener at have set nogle færdige dimser hos Conrad.de som kan den slags.

Site Timeline