Arduino GSM Tænd / Sluk Dims

Hej

Jeg har fået en idé om at lave en GSM Tænd / Sluk til, som skal styre el-varme i et sommerhus (SMS), og samtidigt sende en melding retur som kvittering, og de skal ligeledes kunne sende en sms for evt. strømsvigt, så altser en dims med mulighed for et par indgange / udgange.

men men men,, nu har jeg meget lidt erfaring med arduino, og har prøvet at google lidt efter et shield, og der er da også nogle stykker, og jeg har slet ikke erfaring i programmering, jeg har kun leget lidt med de færdige programmet på nettet, og ændret lidt i dem osv. så det jeg søger er egentlig en god guide der kan hjælpe mig rigtigt lange på vej, gerne en hjemmeside, hvor koden også er, så jeg selv kan tilpasse lidt med tekster osv.

men syntes ikke lige at kunne finde den rette guide, som hjælper mig nok på vej.

Det er måske et lidt stort projekt at kaste sig ud i, når erfaringen ikke er større, men jeg har det også lidt sådan, at nu skal jeg bruge sådan en enhed, og så skal jeg jo lige så godt prøve selv at lave det, og lære lidt af det.

Nogle forslag? der kan hjælpe mig igang.

//Brian

Reply to
LED

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

LED skrev:

Hvis der er internet til rådighed er det måske en nemmere løsning ?

Reply to
Jan Nielsen

"LED" skrev i en meddelelse news:4bbe44e0$0$36582$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

SKAL det være Arduino baseret?

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Ikke et krav.. men det er nok det jeg ved mest om. (det er hellerikke meget) men er da åben for andre forslag

Reply to
LED

Det er de færreste sommerhuse der er fast internet i.. og med hensyn til medling ved strømsvigt, så vil det være for omstændigt at skulle sørge for at der er strøm på alt det relevante udstyr.

//Brian

Reply to
LED

"LED" wrote in news:4bbe44e0$0$36582$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk:

Jeg mener at have set nogle færdige dimser hos Conrad.de som kan den slags.

Reply to
Niels Kristian Jensen