Antennetyper

Hejsa.

Jeg er igang med en opgave hvor jeg skal beskrive lidt om forskellige
slags antenner til 900 MHz og så vil jeg hører om der er nogen der har
nogle gode links, som forklarer lidt om de forskellige typer der
findes. Alt har interesse. Jeg er desuden interesseret i hvor
retningsbestemt man kan lave antenner.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Re: Antennetyper

Jeg tror du vil få mere ud af at spørge i denne gruppe:
dk.fritid.hamradio
Det er der hvor radioamatørende holder til.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg tør næsten vædde med at du får bid hvis du prøver at spørge på:
dk.fritid.hamradio. De er helt vildt friske der ;o)

MVH
Ebbe

Re: Antennetyper

Jep de skal nok flame øjenbrynene af ham LOL

Re: Antennetyper

Det tror jeg nu ikke, det var heller ikke meningen at kaste manden for
løverne. Men hvem går mere op i antenner end OZ'erne ?

mvh
Ebbe

Re: Antennetyper

 - Man kunne prøve på biblioteket og låne en bog på 5-800 sider der hedder
"ARRL Handbook". Der kommer en ny hvert år, og de plejer at være flinke til
at købe hver gang.

Ret beset kan det vel begrænses til:
Yagi  ( Som TV-Antenner )
Pisk  ( Som nogen autoantenner )
GroundPlane  ( Som Radio-Amatører, eller nogen autoantenner )
Paraboler  ( Som... )

Tjae, med en god nok parabol kan du komme ned omkring 1/2 grad i
åbningsvinkel, det rækker vist til det meste...

Og JA, der kan laves paraboler til alle frekvenser, men des lavere frekvens,
desto større parabol...

Lars / Viborg