Å verifisere frekvens?

Jeg skal kalibrere en AVR til 7,3728 MHZ, og vil bruke en integrert
xtal.osc. som refferanse. Jeg har stortsett bare et scoop som brukbart
måleinstrument, - uten Y-inngang.

Jeg har brukt å programmere kontrolleren med:

loop:
    sbi    PORTB,7
    cbi    PORTB,7
    rjmp    loop

og så måle med cha1 på xtall og cha2 på PORTB,7.

Jeg ønsker en (enkel) betre metode.

HM

Re: Å verifisere frekvens?

Har den ikke en timer du kan sætte til at lave et overflow efter et stykke
tid, så fejlen vil blive multpliceret op ?

Kasper

Re: Å verifisere frekvens?

Kontrolleren kan programmeres til "hva som helst", men jeg trenger å
synkronisere mot en refferanse, og det går ikke bra uten at signalene
triger samtidig.

Forklar nærmere hvordan du tenker.