40W Dæmper

Hey...

er der nogle nemmere måde at lave en trinløs regulator til en
bordventilator, end en triac styring...

jeg regner med de 2 speed der er på den nu, er 2 vininger på motoren...

Den bruger omkrin 40W og er 220VAC

Det skal jo heller ikke bruge det dobbelte i effekt ??

Ellers kan man vel lave det med en 555 og en triac ?

--
Mvh Kasper

Re: 40W Dæmper
Hey

det var netop for at lav den ekstra lydsvag.. så den evt kunn køre om natten
og rotere luften lidt .... bare 1/10 del af den langsomme eller så.. og det
skal jo heller ikke være noget der bliver ekstrem varmt

--
Mvh Kasper

Re: 40W Dæmper

Netop min tanke, men det opgav jeg altså.

I stedet har jeg stillet ventilatoren i rummet ved siden af så der er
6 meter hen til sengen, så larmer den ikke mere end jeg kan holde det
ud.

--
Jens

From now on I'm feeding the cat food that matches the carpet color.

Sv: 40W Dæmper
Hej Jens
Kan det tænkes, at der til din motor er tre tilledninger, hvoraf de to er
til 230V og til den tredje er der sat en kondensator i serie med den ene
lysnetledning.??

Jeg har nemlig en loftventilator på 70W, der i 5 trin kører fra "alt for
hurtigt" og opefter i hastighed.
Min motor er en 3 faste motor og den ene vikling er nemlig bare forbundet
med en kondensator, så i takt med omdrejningerne, kommer der en lille
brummelyd og det er ikke til at holde ud.

Jeg har prøvet flere løsningsmodeller, men uden resultat.

Nu er jeg nu ved at lave en 3 faset frekvensregulator, så skulle den gerne
holde op med at brumme og den skulle også gerne være til at regulere ned i
lavere hastigheder.

Det ser jeg frem til at blive færdig med.

Med venlig hilsen

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

nyhedsmeddelelse: snipped-for-privacy@4ax.com...