24V DC hastighedsregulering

Hej i gruppen.

Jeg har brug for at styre hastigheden på en 24V DC motor.
Jeg har en Siemens PLC S7-200 til rådighed med analog udgang.

Min første tanke var at sætte et PR-modul på PLC-udgangen og lave
signalet om til 0-10 volt. Og så lade styrespændingen styre en
transistor ( 2N3055 f.eks.) til de 0 - 24 volt til motoren.

Er det vejen frem eller hvad ?

--
Benny

Re: 24V DC hastighedsregulering

Det er nok bedre at lave noget med pulsbredde regulering ligesom man bruger
til rc fly og biler.
En 555 der styrer en mosfet.

Steen.

Re: 24V DC hastighedsregulering

Hej Benny!

Nu skriver du ikke noget om belastningen/størrelsen på 24v motoren, eller
hvilken type analogudgang, du har til rådighed. Men mon ikke der er noget på
conrad.de, der kan bruges :-)

Conrad.de -> Bauelemente -> Automatisierung -> Gleichstrom-Drehzahlsteller.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Site Timeline