17" Video7 monitor, virker ikke..

Hejsa

Jeg har erhvervet mig en 17" tommer skærm fra Video7 på en auktion.
Vel vidende om at den var fejlbehæftet valgte jeg alligevel at byde på den
og vandt den sørme også (8 kr. vild pris).

Nå, denne skærm har det med at "have eget liv" og dermed selv bestemme om
den vil virke eller ej.

Når den virker er billedet knivskarp, står stille og roligt uden dikkedarer
af nogen art, skifter opløsning når det er påkrævet af eksempelvis spil og
den slags.

Når så den har valgt ikke at virke, ja så hører man pænt at den lader som om
at den tænder, men slår hurtigt fra igen (3-4 sek.).
Lyden er som et relæ der slår til og kort derefter slår fra igen og
efterlader en sort skærm.
Der er lys i den dioden der indikerer at skærmen skulle være tændt, den
skifter ikke om til standby-blink (eller er det orange som nogen skærme har
som standby-indikator, kan ikke lige huske det).
Slukke og tænder jeg så igen et par gange eller 10 så kommer der billede på
og skærmen virker fint herefter indtil næste gang den synes vi skal kæmpe.

Hvad kan der være galt?
Sådan lige umiddelbart lyder det for mig som en simpel fejl, men efter at
have kigget rundt inde i skærmen kan jeg ikke se noget der er brændt af.
Det skal siges at jeg p.t. kun er udstyret med et voltmeter, en loddekolbe
(med dertil hørende erfaring i at bruge en sådan), en rulle loddetin og et
større lager af diverse komponenter og reservedele der stadig er bosat i
andre monitorer og computere.
Da jeg ikke har noget diagram liggende over sådan en monitor, vil jeg også
lige forhøre mig om hvor jeg evt. skal udføre målinger?

--
Benjamin
snipped-for-privacy@THANKSgmail.com (fjern NOTHANKS)

Re: 17" Video7 monitor, virker ikke..

I første ombæring efterterlodder du alle mekanisk store komponenter.

Hjælper det ikke, ville jeg begynde at kigge efter "lytsygen".