14 bens 741 ???

Har fået nogen Ic'er, der skulle være LM741, men der er 14 ben,
helt nøjagtigt står der : 741CJ (eller lignende) har prøvet internet,
men har kun fundet nogen der ville sælge dem, ikke noge datablad ?

Håber der en der kan hjælpe, enten med noget datablad, eller
benforbindelser ?

J. Trolle.

Re: 14 bens 741 ???
Hej!

Du har vist ikke prøvet med f.eks. Google. Brug altid en søgemaskine som første
mulighed :)

Søg efter 'LM741' og 'pdf' på Google og se hvad der sker :)

Re: 14 bens 741 ???

Jo, har søgt på Google, og det eneste jeg har kunnet finde er LM741
som en 8 bens ic, hvor imod den jeg søger er på 14 ben.

Ved opslaget 741-14 for jeg 4 hits, men ikke nogen med datablad.
Og nej, jeg kan ikke tyde leverandøren til dem.

J. Trolle.

Re: 14 bens 741 ???
Hej!

Så kigger du ikke godt nok. Søg efter hvad jeg skrev, og benyt link nummer 2.
Det dækker (også) 14 bens-udgaven.

Du skal ikke tilføje noget til sidst på kredstypen, LM741 er nok.

Re: 14 bens 741 ???
første

Den bliver ikke lavet mere i 14 pins hus.

LM741 - Dil14
Pin1    -NC
Pin2    -NC
Pin3    Bal
Pin4    Inverting input
Pin5    Noninverting input
Pin6    -Forsyning
Pin7    -NC
Pin8    -NC
Pin9    Bal
Pin10    Output
Pin11    +Forsyning
Pin12    -NC
Pin13    -NC
Pin14    -NC

--
Hilsen
   Peter N Petersen

LM741

1    NC
2    NC
3    OFSET NULL
4    INVERT IN
5    NON INVERT IN
7    V-
8    NC
9    OFSET NUL
10    OUTPUT
11    V+
12    NC
13    NC
14    NC

HM

Re: 14 bens 741 ???

PS
Gi oss en god grun for å konstruere noe som helst med LM741.

HM

Re: 14 bens 741 ???
Hej Harald

Nej, giv os en grund til ikke at bruge den.

Mvh Max

Re: 14 bens 741 ???

Grunde til IKKE at bruge den:
Stort offset, stor temperaturdrift, stor støj, stor bias strøm, lille
slewrate
Dens data er langt overgået af nyere og billigere typer.

Grunde til at bruge den:
Vanetænkning, lagervare i skuffen. Rep af gammelt grej.
Findes i både militær og space udgaver til ca 1.500kr.

Bo //

Re: 14 bens 741 ???
Hej Bo

Hvis disse parametre er ligegyldige for mit design, så er der
jo intet i vejen for at bruge den.

Hvis den opfylder mine krav i en opstilling, ja så findes
der ikke nogen der er bedre, og det med prisen er også
lidt svært at få øje på når man kikker i en almindelig prisliste.

Den er billig, tilgængelig overalt, nem at designe med,
stabil og holdbar, stadigvæk i full production hos de store
leverandører, både som leadede, smd og die typer.

741 minder mig lidt om 2N3055 som også har været dødsdømt
de sidste 25 år, men som lever i bedste velgående.

Mvh Max

Re: 14 bens 741 ???

el-supply har 14-bens udgaven til 1 kr á stk... :)

Brian

Re: 14 bens 741 ???
Hej Brian

Ja, nyprisen for 8 ben's udgaven ligger på ca. 50 øre ved 1000 stk.

Mvh Max

Re: 14 bens 741 ???

Og 8-bens versionen kan gå i et print til 14-bens hus.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline