13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp ! - Page 3

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

nu kan man jo også få "single-chip" FM modtagere og det skulle nu nok være
muligt at finde 10 ledige frekvenser rundt omkring... :-)
det er da så også den eneste svaghed ved en analog overførsel - at man skal
finde de 10 ledige kanaler...

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Det kan man, men skal det have en chance for at virke, så hedder det
Sennheiser til ca. Kr. 3.000,- pr kanal. Det er det eneste system der
håndterer multipath/udfalds-problematikken for fornuftige penge. Uden
diversity modtager, så har Du ikke en chance på en scene.

Og finde 10 som ikke interferere, det har man også regnet på, og de findes
i tabeller til den slags udstyr. Det afhænger nemlig også af hvilke kanaler
de nærliggende TV master bruger.

Orla Pedersen, med nogen erfaring i 15-20 "trådløse" skuespillere i et
Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !
huh... mit hjemmebyggede virker da fint sidst jeg brugte det...

hvilket frekvensområde ligger de systemer i som du arbejder med?
men ja... der skal da formentlig eksperimenteres lidt med kanalerne og det
afhænger jo i høj grad også af hvor selektiv modtageren er...

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Hvor mange meters afstand ? Hvor hurtige bevægelser ? Og hvor mange
trådløse mikrofoner nærved ;-)

Omkring 800 MHz. Selektiv ? Næe! Af båndbreddde såmænd.....

Orla Pedersen
Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !
nok til at få sved på panden - ;-) og ingen trådløse mikes i nærheden...
men i forhold til TV sendere har der aldrig været et problem...

øhh ja men nu giver det da ikke meget mening at lave en FM modtager mere
bredbåndet end båndbredden på det signal der sendes er...
ok... jeg sender på langt lavere frekvenser...

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Jeg vil nok stille spørgsmål ved om det er et godt marked.
Det er jo kun dem som bruger VG-88 med speciel PU, OG vil spille trådløst...
Hvis der var et stort marked, havde Roland squ nok selv lavet sådan en til
deres system. Har de det? Så vil det jo være den nemmeste løsning.

Mht. interface, så går jeg ud fra at det er 7 styk analoge audio PU signaler
der skal sendes, som om det var et ganske almindeligt trådløst system til
alm. guitarer.
Hertil kommer så to styk kontrol signaler. Den til skift af preset er nok
lidt speciel, så den skal undersøges nærmere.
Den ti lpotmeter kunne egentlig også bare være en analog overførsel. Men når
man nu alligevel har gang i noget digital kommunikation, kunne man vælge at
sende potmeter værdi over den samme kanal.

Men for at nogen helt ved hvad der skal til, skal vi vide hvad disse to
PU. Er det f.eks. en bestemt protokol der snakkes over (MIDI f.eks.) til
begge knapper, over samme kanal, eller er potmeteret bare en analog spænding
eller et 4-20 mA signal. Eller kører både potmeter og preset valg over samme
hjemmefusket protokol, eller eller eller...

mvh
Kåre

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Til orientering har jeg selv leget med tanken om at bygge en lille trådløs
sender, som kan sende lidt simple MIDI kommandoer el. lign, så jeg kunne
blive "trådløs/fodløs" til mit MIDI board, så jeg kan skifte preset selvom
jeg ikke er indenfor en benlængde fra mit board.
Men det løser kun dit halve problem, da audio delen ikke er med her.

mvh
Kåre

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Det er fremstillet og kan købes færdigt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Sandsynligvis...
Men nu er jeg desværre teknik nørd, og elsker at fuske med elektronik, og
har god adgang til halvfærdige moduler pga. mit arbejde.

men hvad er det for moduler? Er de dyre? Hvor køber man dem?

mvh
Kåre

Site Timeline