12v til 5v - 2,5 amp.

nogen ideer til SIMPELT at lave 12/13.8 volt om til 5 volt 2,5 amp ?

Jeg har forsøgt med 2 7805 parrallelt men det virker desværre ikke.

Det er til en DLink DIR-635 router jeg skal have i bilen, med et
3-usbmodem på.

Med den med følgende psu virker det fint, routeren finder modemet og
laver forbindelse til 3, men med min egen omformer virker routeren som
den skal, den finder bare ikke usbmodem'et, eller også finder den det og
dropper det igen og igen.

Nogen gode ideer ?

/H

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.
Hej Henrik

Det burde virke, hvad går galt ?

Har du prøvet med nogle flere ?

Max

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.

Mon det går at direkte at parallel forbinde 2 stk 7805 ?

Jeg vil mene at du som minimum skal have en modstand i serie på hver udgang.

Havde du køleplade på dem ? Det er jo 13,5-5*1 = 8,5 watt i hver så de
vil jo blive lidt varme :-)

Ellers se her på side 3 og 4 http://www.edn.com/contents/images/434875.pdf

--
Lars

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.
Hej Lars

Ikke nødvendig da 7805 jo har indbygget effektbegrænser og derfor
selv sørger for ikke at blive overbelastet.

Max

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.

Den nemme løsning:
78T05
http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H14678

Den billige løsning:

7806 med en 2N3055 over ryggen. Basis til 7806'ns output, collector til
strømforsyningen og emitter er på ca 5 volt
Husk køleplade!

--
/Infinity

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.
Kanon - lige den jeg skulle bruge - takker :)

/H

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.

Der findes kun 1 rigtig løsning og det er en SMPS.. enten lav selv eller
køb:
http://www.wr.dk/shop/gps_udstyr/nyt/gps_lader_5v_3a_m_forskellige_stik_6415_da.html?info_id=&currency=EUR&osCsid=ad9207e7fdc7bdb24049db2c24e7207f

Kasper

Re: 12v til 5v - 2,5 amp.
..

LM350 med køleplade, 240 ohms modstand, 5k ohms potmeter og 2
kondensatorer til afkobling.

se http://www.national.com/mpf/LM/LM350.html

H.

Site Timeline