12v på bærbar pc?

Noger der ANER hvor jeg finder +12v i en Medion bærbar PC? Blæserne kører
normalt 5v, men grundet varmeproblemer som Medion mener de ikke skal dække,
så må jeg vel ha' enten 7v eller 12v sat til dem for at sparke lidt mere liv
i dem vil jeg tro.
Jeg har fundet lidt ledningsværk til de indbyggede højtalere. Måske der
gemmer sig lidt strøm der?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Den har i forvejen et varmeproblem, nemlig den CPU som de omtalte blæsere
burde køle ned.
Tvivler på de kan generere mere varme end den luft de kan flytte kan nå at
opfange.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
Re: 12v på bærbar pc?

Har endnu ikke set den blæser der ikke har kunnet tåle en lille bitte smule
højere spænding end der står på den.

Ingen der aner hvor jeg kan hive 12v fra? Batteriet er på noget mere end 12v
kan jeg se, så et eller andet sted må der gemme sig noget 12v...

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
Re: 12v på bærbar pc?
HEHE... du bliver ved.....

Men jeg er egentlig ikke sikkert der er 12V deri..... for Hdd kører på
single 5V mener jeg bestemt... så det gør cd-rom og FDD sikkert også... så
er der vel kun skærmen tilbage, jeg syntes der kunne køre på 12V...

serielporten er sikker med en clamper, alla max232...

så jeg ved det ikke umilbart.....

Mens som sagt, du BRÆNDER motorene af på et pa dage

--
Mvh Kasper

Re: 12v på bærbar pc?

Har da holdt ~6mdr på min stationære indtil videre

Valget står mellem at få kølingen optimeret _MEGET_ eller have en meget
meget dyr skrivemaskine der ikke kan køre noget der kræver CPU kraft.. For
den mister den efter 5min når CPU'en blir så varm at den clocker sig selv
ned.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
Re: 12v på bærbar pc?

Ja, en 120mm 5v der blev sat til 7v.

Citere fra deres mail, hvilket er på tysk:

"Sehr geehrter Herr Hansen,

eine bessere Kühlung bzw. eine Abschaltung der Temeraturgesteuerten
Heruntertaktung ist technisch nicht möglich."

Oversat betyder det at de ikke tilbyder en bedre køling af CPU'en. Ergo, jeg
har købt noget (desværre brugt) lort der ikke kan klare at køre CPU
intensive applikationer i mere end ~5min inden CPU'en blir så varm at den
clockes ned til 10% af dens ydelse.

Hvis du har et bud på hvor jeg finder 2 std 5v radialblæsere der virkelig
kan skubbe noget luft, så skal du endelig ikke tøve.

Har et billede af selve køleren her:
http://www.tjenester.dk/mopedgallery.com/images/RpR/stuff/medion-koeler.jpg

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
Re: 12v på bærbar pc?
Du kunne have købt en ordenlig computer, i stedet for det Medion lort... man
får kun det man betaler for!
dække,
liv

Re: 12v på bærbar pc?
man

Rart at du har pengene til det Hr. Mangepenge, men præcist hvad regner du
med dit svar hjælper på mit problem? Intet? Ok, luk.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
Re: 12v på bærbar pc?
dertil

Tænker du på en lille transformator eller?