wifi antene, mjerenja

..evo, par pitanja i komentara prije svega;

primjetio sam iz razgovora sa X ljudi koji se bave WiFijem..i izradom antena za isti band....da im je glavni alat za izradu antena ©UBLER ...ok, to stoji...ali na spomen lambde, faktora skraèenja, impedancija...o SWR u da i ne govorim...a o rezonantnim frekvencijama takodjer....uglavnom do¾ivljavam reakcije;..."a kaj se ja pravim pravim pametan i sad tu solim nekaj"

naime...sva se izrada tih vrhunskih struènjaka svodi na ¹ubler, prethodnu shemu koja se potom "modificira" ...i izgradnja iste metodom poku¹aja i pogre¹ke.....primjerice; ona osnova svih osnova od kuda se kreæe;

300/f=Lambda ...uglavnom je apstrakcija..SF...ne¹to nezamislivo da bi se upotrijbilo....kao ono; ko je vidio to jo¹ rabiti?!?! a o mjernim insturmentima...ono...to samo NASA korisit..nama ne treba :)

ba¹ sam juèer do¾ivio komentar; ...kaj ja solim pamet sada...njegove antene su sve odliène...vrhunski odradio posao...nama je bitan signal...i on to uspije....nama je to dovoljno..znaæi za nas je priznati struènjak.. (iako je taj "struènjak" prepozano u mojim komentarima ono ¹to mu fali i izrazio koliko toliko volju i ¾elju da malo oko toga se pozanima)

reko..daleko od toga da on ne uspije...ali vjerujem da bi si nekad pomogao i ubrzao "poku¹aje i pogre¹ke" ..i jahanje po krovu....

sad ispada da ja koji sam do sada napravio bar 30-40 razno raznih antena za kv/ukv u zadnjih 10 godina...jer me to podruèje najvi¹e zanima....kao fol nemam pojma kaj baljezgam... mislim, nisam neki dipl.ing TK domene....ali opet, znam neke osnove osnova, i naprosto me dira to bogohuljenje nad antenama....to je teror nad "antenologijom" :))) ...u nadi da poku¹am pomoæi svojoj lokalonoj WIFI ekipi..i susjednoj....u biti sam do¾ivio omalova¾avanje...gotovo da sam izgubio volju i¹ta ikome pomagati..i sa ono malo èime raspola¾em glede instrumentarija / alata(a ima se od aparata za sva svrsta zavarivanja do tokarskog stroja) i znanja...tj literature..

ipak...poku¹ati æu...da ne bi rekli da sma ba¹ na prvu odustao..

sada,mene zanima...ima li uistinu smisla...da na gornjem dijelu UHF banda iliti 2,4GHz ..ba¹ i nema smisla previ¹e se zamarati nekim mjerenjima (instrumentarijem) ..veæ da je uistinu stvar "poku¹aja i pogre¹ke" ...tj testiranja na licu mjesta....kao na primjer na ni¾im radio amaterskim bandovima primjerice ¹to je SWR, ERP..itd..pa je neophodno posegnuti za takvim osnovnim ureðajima za mjerenje istih.. naime...na kv/ukv sam imao praksu uz SWR metar...mjeriti i mjeraèem polja....pobuðujuæi antenu malim snagama...prilagoðavao sam yagice primjerice pomicanjem meðusobnih razmaka...i matchingom dipola....za najjaæi otklon igle na mjeraæu... i to je funkcioniralo savr¹eno...rezultati obièno pribli¾ni oèekivanima...ako se izrada i ugaðanje antena ba¹ i ne mo¾e uporeðivati, kv bandovi ili 2m sa 2,4GHz ...onda ono..sorry kaj sam pitao..

sad...zanima me..mjeraæ polja...poku¹ao sam mjeraèem polja vidjeti pona¹anje antene pri predaji APa na 2,4GHz...i nisam dobio ni¹ta...naravno..premala snaga...pre slaba osjetljivost mjeraæa...OK...probao sam napraviti i zavojnicu od nekoliko lambdi....mjeraæ na 20cm od antene...ali jok..nekaj onak sitno pika iglica...ali dosta ritmiæno...i jedva vidljivo... pa me zanima..mo¾e li se napraviti nekakav jendostavan PreAmp signala...tek toliko da mjeraæ mo¾e reagirati na promjenu jakosti signala emitiranog sa AP-a...u principu..bio bih zahvalan za kakvu shemicu...usputno..

drugo...ima li dip metar smisla?! ...ako da...takodjer shemica bi me interesirala....shema za ove kaj rade do kraja VHF banda jos i ima...ali koji rade na 2,4GHz...nisam bas nasao..

treæe..zanima me...log period za 2,4 ...bi li imalo smisla ju napraviti na debljem 2slojnom vitroplastu...ono..svakih pola kanala jedan dipol....mislim da do nekih 50-60cm bi se vitro dobro dr¾ao...a nema¹ ju kaj vidit...ko list papira..:)

ako wifi antene nemaju veze sa lambdom,swr om, erpom,rezonantnom frekvencijom a elementi sa faktorima skraèenja s obzirom na njihov promjer...ono...sorry...ispao sam glup...i idem se bacit s prvog nebodera na koji naiðem!...a prije toga budem poslao email onima u Pacific Wireless firma..bla,bla...kaka se vec zovu....da su glupi i nemaju pojma....pogotovo kad baljezgaju sa nekakvim dijagramima proiza¹lim iz nekakvog "kvazi" mjerenja.....ma daj...samo ¹ubler i pila ...i volje za jahanje po krvu ..¹ta'¹ vi¹e!?! :)))))))))))

hebote...pa ja sam cijelo vrijeme bio obanjen...u te¹koj zabludi glede konstrukcija antena....btw: sad mi je jasno za¹to se radio amaterizam raspada....omalova¾avan hobi postao...bagatelizira se pojam....kao prije nekih X dana ¹to mi je jedan lik rekao; da smo mi svi idioti...da on uzme mobitel i nazove u bilo koji dio svijeta i razgovara...i ne mora "hvatati poput lovca" ....sreæom,ne palim se vi¹e na takve odavno,jer im nema smisla obja¹njavati....

PS...uopæe se ne isprièavam na podu¾em postu...kraæe nisam mogao! :)))

...ima jos toga...ali mi se ne da jer sam gotovo siguran da nema smisla! ionako ce veèina konstatirati da sam kreten...pa ono..ovo mi je dovoljno za sada...

Reply to
Gagi-9A6AAG

Pa ko ti je zhivce tako digao :)

Reply to
gloss

Dok sam do¹ao do pitanja, izgubio sam volju za daljnjim èitanjem.

Reply to
Mario Malenica

antena

U pa dobri su .. znaci da znaju da je preciznost bitna.

Isto ko i ekipa koja brije na audiofiliju pa kupi zvucnik za 5kkn a kabel za

3kkn i misli da ima puuno bolju sound nego kad stavi drot...narocito na 20kHz di je dubina prodiranja (skin efekt) u bakar 0.46mm :-))

Pa tak se i rade antene..neko ju napravi ostali kopiraju. kaj mislis da su sve logice i yagice po nasim krovovima nesto drugacije :-)) Svaka cast Iskri, al ostalima je mjerni instrument subler ili ravnalo.

Skupo je to druze, a i kad ga imas treba znat uotrijebit :-)

osnova,

Srecom jer da si zavrsio FER smjer TK ne bi znao ni ohmov zakon, pravi smejr je RKP

Isplati ako imas s cime, a vjerovatno nemas.

pona¹anje

A do koje frekvencije ti ide taj mjerac polja...ovo je skoro 20x veca frekvencija nego na 2m.

dipol....mislim

list

Da ako nadjes dobar vitroplast tj. FR4. Mozes naruciti i teflon kao uzorak od firme Rodgers ili jos bolje TACONIC. Meni su dosla oba.

Reply to
Kresimir Pecnik

A kolega moj......ovako

Imaju itekako veze, a zna¹ za¹to? -- JER SU TO ANTENE!!!!!!!

Samo oprema za mjerenje na 2,4GHz je jako skupa ukljuèujuèi mjeraèe polja, pa i sam SWR metar na 2,4GHz....a netko se dobro potrudio da izraæuna dipol koji ide na parabolu za wi-fi, da bude prilagoðen na 50OHm..... i to stavio na internet, sad su ovi to skupili i rade po tome. Ali koliko njihova antena dobro radila, uvijek je pitanje koliko se jo¹ mo¾e izvuèi od nje?

SWR ni neznaju ¹to je jer rade s tako malim snagama da i sam kratki spoj na izlazu AP-a ili kartice neèe ni¹ta na¹koditi ureðaju pa onda manje vi¹e kakav je SWR uvik èe ne¹to izaèi van, pa onda experimentira¹ u praznu, a u biti nema¹ pojima ¹to se toèno de¹ava, ili eventualno koriste neke programèièe za proraun antene, ono kako je na 100MHz, pa to podijeli¹ sa 24 i dobije¹ dimenzije za 2,4GHz, ali nije to tako bajno, ni èak pribli¾no!!!

Da im je recimo dat izlaz od 2W pa da se igraju sa svojim antenama bilo bi puno drukèije jer bi bilo spaljenih stvari, pa bi se tek onda pitali kako?????!!!!??? Ili bi se pitali kako se sa 2W i 50mW èuju skoro pa isto?

Jednostavno....neko se potrudio da ne¹to napravi...onda su to drugi skupièli i rade po tome, e sad netko je ne¹to nehotice promijenio iu eventulano je ispalo malo bolje i sad se di¾e pra¹ina da je on to izraèunao! :-)

E kad smo kod mobitela, tu kod mene su stavili na jednu zgradu baznu stanicu za jednu GSM mre¾u, mislim tri smjera po jedna antena na svaki, kojih 3X10W, i opa pobuna, svi izi¹li iz tog kvarta van, oni èe ru¹iti, skidajte ovo-ono......ok, jo¹ nikad nije dokazano da to stvarno ¹teti ali, svi imate mobitele s kojih 800mW snage, i sigurno ¹tete (ako ¹tete) vi¹e od one bazne na 25metara visine i 50metara od kuæe, ali sad ti objeni njima da ne koriste mobitele, pa ispadne¹ lud!!!

Reply to
mtech

"Gagi-9A6AAG" wrote in message /cut

aaaa, covjece, smiri zivce, nije to dobro za zdravlje.... jednostavna je cinjenica da je oprema za sve te fine stvari na 2,4 ghz jednostavno preskupa da bi se bilo kakva proizvodnja antena s njom isplatila cak i na duge staze. naravno da bi svi (ili gotovo svi, vidio sam svakovog, kako ti kazes, bogohuljenja nad antenama) htjeli savrseno ali ako neide ne ide. i u praksi zavrsi tako da ides na najaci signal dok je sve ostalo nebitno. nije da te ne razumijem ali evo uzet cu vlastiti primjer - imam na krovu kantenu koja nije radjena standardno, pozicija feeda je dosta blize reflektoru od "normalnog", feed je dulji skoro cm i pol, kantica je prekratka za 3cm ako cemo po nekom standardu. no meni to daje 1,5-1,6mb/s na udaljenosti od 3km uz signal od cca -72 pod tikom i ja sam prezadovoljan sto komad bezvrijednog lima tako radi svoj posao. i sad ti dodjes i pocmes mi recimo pricati o standardima i napravis mi savrsenu kantenu koju valjda ja nisam znao napraviti prije dvije godine pa sam ju bacio i metodom pokusaja i pogresaka slozio ovu danasnju koja ce imati losiji signal i manji bandwithe (ovo je provjereno ako netko jos nije shvatio :))i onda me pocmes uvjeravati da je ona bolja jer je bas kako treba?. ne moram ti reci da bi te poslao u TPM pa bi ti opet dosao kukat na newse kako su ljudi koji se bave wifi-em bogohule nad antenama. znas kako sam napravio test SWRa svoje kantene recimo? gore je 2 godine a kartica jos nije krepala, zakljucio sam da je SWR na zadovoljavajucoj razini :)

Reply to
gffff

Ha ha ha..ajde barem popravljas moral sa dobrim pricama......

Velika vecina te ekipe sto lupeta i kemija sa WiFi nema pojma sto radi, a komoli kako i zasto, pa sto je tebi mi smo u HR, kupis kinesku jeftinjavu koja u samom startu ne valja, iskopiras i onda to radis u domacoj radinosti te prodajes za vrhunsku WiFI antenu za 40 dBd pojacanja. :-))))

NAjbolje su one u zastitnoj plastici (radoom-u) kada majstor sve zavari u podrumu i onda navuce kurton od xx plastike koja gusi na 2400 MHz vise od 10 dB .....Ma to je pravoooooooooooooooooooooooooo !

Logperiodic na vitroplastu ili substratu je super stvar, odmah nalemis i pravi SMA konektor (H+S ili nesto slicno, cca 15-30 Eur), sve to posrebris, uzmes rigid coax do uredjaja i radit ce GARANT, to sto ce kostati cca 150 Eur nam veze....

Reply to
Lex-Lutor

Do sada sam napravio i izmjerio!!! dvije antene za 2,4 GHz Jedna je bila Target BF te sam dobio ocekivane rezultate po sirini snopa i pojacanju te drugu jedan bikvad koji sluzi kao iluminator za parabolu od 1m.

Da mjerim pojacanje, i polje ali profi instrumentom koji kosta 7000 Eur

Da mjerim SWR, uz pomoc dva mosta jedan je od NMT-a prikljucen na dvokanalni skop a drugi zahtijeva spektralac za 2,4G

Ako nekome iz ZG bude jako bitno nesto takvo izmjeriti neka se javi ljudi smo dogovorit cemo se......

73 Djani 9a4db
Reply to
9a4db Djani

Osim ¹to ti koji su je napravili ne ku¾e ¹to znaèi tih 40 dBd nije bitno :-))

Reply to
mtech

Jel je to spektralac i/ili network analyser? Inace toliko kostaju osrednji digitalni osciloskopi pa me cudi kako si za tako malo love mogao ista kupiti za RF

Reply to
Kresimir Pecnik

Hoces reci da ima nesto za 7K Eur koje moze mjeriti jacinu polja-kanala za digitaliju, tj. opcenito Spread Spectrum ?? koja je to kutijica ?

73..
Reply to
Lex-Lutor

I ¹to je to na kraju?

Analizator, mjeraè polja, swr metar...??

Reply to
mtech

WiFi antene je lako raditi jer su snage vrlo male pa se nis ne skuri .... i niko ne se ne opece dlanove kad uhvati antenu za vrijeme predaje :-)))

Na razno ne znanje sam oguglao ko i vecina jos na audio tehnici u prepiranju oko kablova tak da me 100000 puta veca frekvencija i tek neznatnije razumijevanje vise ne ljuti. Sve je to ista ekipa.

isti.....ono,

a tek o MONOPOLU

Reply to
Kresimir Pecnik

=. ne moram ti reci da bi te poslao u

vidi ti njega sada, pravis se grbav a siguran sam da jako dobro kuzis stvar !

Ako zivis na 5 km od Tv odasiljaca doma imas savrsenu sliku cim uguras spajalicu za papir u antenski prikljucak no ako zivis 150 Km od tog odasiljaca onda je nesto sasvim drugo. Tako je i sa WiFi-m, da zivis 13 km od AP i da imas opticku vidljivost sigurno bi te poceo zanimati svaki milimetar pri izradi, konektor, kabel, osijetljivost ulaza na kartici, itd.

Reply to
Lex-Lutor

Marine sto si neozbiljan, ako si dobar matematicar, fizicar i elektronicar sve se to moze izracunati i izmjeriti pomocu dobre VF sonde i Unimera 33 (ajde mozda bi ipak trebao cijevni voltmetar) :-))))))))))))))))

Reply to
Lex-Lutor

Za ispod 7k EUR nadjes sasvim lijep rabljeni, ne vise od 10 godina star spektralac sa tracking generatorom do 2.5-3GHz ... I to od nakupaca rabljenih instrumenata, koji daju garanciju....a ak kupujes direktno od nekoga sto je mrvicu veci rizik, naci ces ih (pogotovo u USA) i za pola od te cijene.

Ne znam kakvi su to "osrednji" osciloskopi koji toliko kostaju, no pogledaj si malo cijene na ebayu

za 600EUR sigurno nadjes neki TDS2xx

ok znam da ce netko reci da je TDS2xx low-cost serija , ali ne kuzim za sto bi covjeku trebalo nesto skuplje, osim ak trebas vise od 2 kanala... Meni je TDS za sve sto radim sasvim ok, imam ga vec 7-8 godina

no ako bas trebas nesto mrak, eto imas i 4 kanala/500MHz za 4400 EUR, sto je opet puno manje od one cifre:

kiri

Jel moze malo vise informacija na tu temu, ja vec poduze vrijeme cekam da zaskocim nesto "POVOLJNO" sa tracking gen. i cca >-130 db prag suma li mi nikako ne polazi za rukom, doduse po pitanju spektralaca zanima me jedino HP ili R/S a na 3-mjestu je Anritsu ili IFR no mogu ti reci da mi bas ne polazi za rukom da nesto do toga upecam u tom cjenovnom razredu.....

Po pitanju RF/Vf se vec dosta piskaralo po grupi i mislim da smo se svi slozili da pravi digitalac koji se moze koristiti u do cca 1GHz, u real time, naravno kosta abnormalno. Ja koristim i TDS-220 i THS portabl seiju ali ako sa njima zelis nesto ozbiljnije raditi na VF-u 30 MHz im je gornja granica, ako netko ima druga saznanja slobodno neka me ispravi, mislim na rad u praksi a ne teoriju. Imam i HP 54100D do 1 GHz ali nikakve koristi od njega ako zelis real time!

Ne mgu nikada prezaliti sto samo prodao Analogni Tex-400 MHz sa Readoutom, no kako je ta cijela serija bila podlozna greski na jednom hibridu koji je postao nenabavljiv trebalo ga se rjesiti dok sve radi OK.....

Reply to
Lex-Lutor

hehe, decki nemojte se svadjati .. :-)

evo kak ja mjerim moje Wifi inovacije /zasad/ .. (na slovenskome, pa ak nekog zanima, nek se potrudi i polako prosturira :-)

a tu si mozete (isto na Slo) u moja prva tri posta/clanka vidit moje inovacije, a uzto se i malo nasmijat ...

a tu je jos jedan projekt, malo ozbilniji :-)

i juce sam bash dobio shottky-cu od 3GHz, pa cu si napravit ovakav SWR metar ili slican

iliti ovakav
ili ovakav najjednostavniji:
.... Stvar mi vise netreba, al dobro je ponekad tako nesto imat kod sebe vec napravljeno za svaki slucaj ... :-) ...

-- Regards , SPAJKY ® mail addr. @ my site @

4y - "Tualatin OC-ed / BX-Slot1 / inaudible setup!"

Reply to
Spajky

Anritsu 2711D

9a4db Djani

ne, da zivim 13km od APa sredio bi da se napravi neki AP blize meni :)

Reply to
gffff