pomoc oko odabira high current N-MOSFETA

ku?i?te pomogu?nosti TO220 da mogu lagano hladnjak montirati radi se o ovoj shemi :

znaci trazim N mosfet koji ce podnjeti (da ne crkne sa nekom vecom zalihom ) 3 ledice koje bi pogonio sa 3 Ampera po komadu na 3.35V

Ima netko kakav savjet ?

te dodatno pitanje, ako se netko kuzi, da li je moguce sa ovim sklopom drajvati 6 ledica ? Ako da, moze preporuka i za taj nmosfet ?

Hvala puno ! PS radi se o CREE XML t6 ledicama,a sluzit ce na kvadu, znaci napon ulazni je od 11 do cca 14.5V koliko puni akumulator.....

Reply to
Ivek

ili naravno TO-3 kuciste

Reply to
Ivek

Mo¾da da razmisli¹ o ovome

Uèinkovitije i sigurnije po led diode.

--

MarkoZibret
@gmail.com

"You must be master and win, or serve and lose, grieve or triumph, be the
anvil or the HAMMER."
Reply to
Marko ®ibret

Za to je teze nac mosfet koji nece valjat, nego koji ce valjat. BUZ10 npr, BUZ11 je premium, ili neki od IRF serije.

Drajvanje 6 LEDica u seriji nije moguce pri 12V, moguce je dvije paralele po 3 u seriji, ali zbog neujedna?enih karakteristika ledica, struja nece biti ravnomjerno raspore?ena po obe grane, pa ?e 3 ledice slabije svijetlit.

Samo ?udno mi je 3,35v po ledici uz struju 3A, malo je ipak veci napon po ledici, blizu je 4V, ?to zna?i da 11,8V moze biti malo, pa nece svijetlit max moguce, odnosno nece moc protec 3A. Trebat ce oko 13-14V za power ledice koje svijetle bijelo.

Drugo, otpornik R2 ne moze biti 20 ohma, jer kod tog otpora ne mozes dobit

3A kroz ledice, kroz ledice ce teci oko 30mA sto je za za obicne indikatorske ledice, a ne za rasvjetu. Kod te struje mosfet ni ne treba hladnjak, biti ce potpuno hladan. Za 3A otpor R2 treba biti oko 0,2 ohma. Mosfet moze biti BUZ 11 i grijat ce se, a min. potreban napon je oko 14V.
Reply to
Petar Bjelčić

R2 je tu stavljen kao primjer 20 Ohma, znam da treba ici nesto nize .. u datasheetu pi?e da je max napon 3,5V :S

Vidio sam taj drajver

no mislio sam malo smanjiti tro?kove sa oviom shemom , a najveci problem mi je hla?enje tog sklopa jer nemam mjesta u ku?i?tu a trebam 6 komada takvih onda postaviti negdje :)

zasto bi bilo sigurnije taj drajver koristiti, ovo sa mosfetom nije dovoljno sigurno ili ?

Reply to
Ivek

Razlika serijskog regulatora i tog koji koristi SMPS je u faktoru iskoristenja, odnosno grijanju.

U ovom primjeru, gdje su 3 ledice i napon napajanja 14V, razlika u iskori?tenju bi bila zanemariva. Ogromna razlika bi nastupila da pogoni? jednu ledicu, tada bi serijski regulator na sebe preuzeo razliku napona od ledice do napajanja, i tro?io oko 3,5 puta vise snage nego je dao u ledicu.

I ovaj prosti regulator je ne doradjen, nema regulaciju struje, pa struja moze biti 2 pa i 4A zbog tolerancije komponenata. Treba miu stavit trimer za strujnu regulaciju. Time bi prosti regulator mogao biti bolji od LM2596 ako koristi malu razliku napona napajanja u odnosu na napon koji treba ledicama.

Ni taj regulator sa LM2596 ja ne bi stavio, on je isto ne dora?en, i radio bi na apsolutnom maksimumu, bez rezerve. Pri napajanju 14V i 3A van bi mu minimalni gubici bili 1,1V*3A na izl. tranzistoru + 0,6V*3A na diodi, i time bi se grijao vise nego serijski regulator. Prednost dolazi kod izrazaja kad napon napajanja predje 15V.

Reply to
Petar Bjelčić

danas isprobana ledica u alu reflektoru sa 2,7A , 3,35V SMPS drajverom nakon 20sec nemogu drzati vise relektor kako se to grije ..

cekam kuciste sa obrade da bude gotovo (

)pa cu probati kako se nutra griju .. ali mi se nekak cini da cu pe?i jaja na tome :) tj. da ce tih 3A biti malkice previse

ali kako ta ledica svjetli ..... kriste, a ja radim 6 komada LOL :)

Reply to
Ivek

Taj hladnjak ne moze disipirat snagu 70W bez razlike njegove temperature i temperature okolnog zraka od 60 - 80 stupnjeva. Diode ce kratko trajat.

Reply to
Petar Bjelčić

To æe ti se u¾ariti nakon par minuta :D f

Reply to
filiplolicREMOVE

Èemu rupe ? Diode tj. zvijezda bi trebala biti montirana na puni profil.

Pogledaj malo npr.

[...]

rupe su za ku?i?ta aluminijskih reflektora

Ivek

kuciste je 80x60x280mm , oko 2kg aluminija povr?ine 186211 mm^2 , ako nece biti dosta narezati cu jo? rebara sa gornje strane treba uzeti u obzir da ce biti i stalno strujanje zraka jer to ide na ATV

target mi je bio drajvati sa max 3A, no kako sam vidio po zagrijavanju tih ledica neznam ?to o?ekivati ako i sa tih 2,7A se dosta brzo grije sam reflektor koji je male povr?ine i samo 80g AL

Ako ce biti stra?no zagrijavanje morat cu smanjiti struju malo :)

testirana je ledica i sa oko 1,6A i to zagrjavanje je minimalno, a mozda samo 20% slabije svijetli nego 2,7A ovako na oko.

neznam ni?ta dok mi ne dodje komad sa obrade

Reply to
Ivek

Otpadna toplina 6xXM-L na 3.4V @ 3A je u najgorem sluèaju cca. 40W

--

[...]

Kakvi su to reflektori ? Izgledaju mi plitko. Ledice su montirane na reflektor pa onda sve skupa uglavljeno kroz rupe ? Ni¹ mi nije jasno. Daj malo vi¹e detalja.

Sama velièina kuèi¹ta bi trebala biti vi¹e nego dovoljna za hlaðenje pogovo u pokretu, ali dodatna rebra, pogotovo sa ne¹to veæim meðusobnim razmakom neæe ¹koditi. Ali ako led diode odnosne zvijezda nema jako dobar kontakt sa povr¹inom hladnjaka, koja bi na tom mjestu trebala biti ¹to deblja neæe ba¹ biti dobro...

--

[...]

Ako je tako, i ima strujanja zraka, bit ce dobro.

Reply to
Petar Bjelčić

A kako to stoji: Reflektori vodoravno, ili okomito prema dolje/gore?

pogovo

reflektori ce ici u rupe na h7 toleranciju, plus biti ce ljepljeno sa termalnim ljepilom, a prije toga sve ispolirano :) tako da ne ocekujem ne?to lo?i kontakt izme?u reflektora i ku?i?ta

ledice idu u ovaj reflektor

ljepljene isto sa termalnim ljepilom + probat cu rubove zvijezde ledice zalemiti za kuciste reflektora

na taj reflektor sam i?ao jer totalno pa?e snop svijetlosti za to ?to ?e koristiti

Reply to
Ivek

sad sam malo isprobavao 2paralele X 3kom u seriji i upravo to se dogodilo .. :) na jednoj grani 2,6A , na drugoj 2,1 A

morat cu napraviti 2 odvojena napajanje u istom kucistu izgleda ....

Reply to
Ivek

Evo novosti : napajanje nije dobro ispalo, veliki gubici, zagrijavanje toliko da imam pokretnu kuhinju na kvadu :) Ugl. da puno ne pri?am tu je thread pa ako nekoga zanimaa .....

moram raditi ponovno napajanje, ali ovaj puta sa nekim od ovih regulatora : LM2575, LM2576, LM2596

Naravno, tu trebam opet pomoc :) u datasheetovima nema sheme to ?to ja trebam : cilj je znaci 3 ledice u seriji, 3,35V @3A na svakoj ... pomoc oko sheme

i naravno ako netko ima kakvu preporuku boljeg regulatora, molio bi preporuku

hvala !

Reply to
Ivek

Pogledaj LM2679T-3.3, podnosi do 5A, a ima i current limit adjustment. Postoji i LM2673, koji ide do 3A.

Reply to
Ivan Matacic