naponski regulator u strujni ?

za potrebe drivera za ledice trebao bih napraviti constant current
source , ili ti ga konstantni strujni izvor . napajanje je
akumulatorsko, biti ce spojeno na kvadu.

Kako mi linearno napajanje nije baĹĄ uspijelo zbog pretjeranog
zagrijavanja, moram raditi novo i odlučio sam se za
LM2576 SIMPLE SWITCHER 3A Step-Down Voltage Regulator
ili
LM2596

na internetu ne pronalazim nikakvo objaĹĄnjenje ili  shemu kako bi se taj
naponski regulator koristio kao strujni

Da li mi moze netko pomoći ?

Napon na akumulatoru je max 15V kad se puni
LEDice su XML , 10 W,  Vf= 3,35V i cilj oko 2,7A po ledici

Znaci idu 3 ledice u seriju

help ? Hvala puno !

Re: naponski regulator u strujni ?

Shema na hr.sci.elektronika.binaries

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Re: naponski regulator u strujni ?
Da li je lijevi kraj otpornika R3 greskom ucrtan da je spojen na izlaz =
(1) OP ili tako mora biti? Nekako bi mi bilo logicno da je spojen na =
+12, ili jos bolje na neki referentni napon, naravno, uz prilagodbu =
dijeljenja R3/R2. Mozda umjesto R2 Z dioda 3 V?

> [...]
referentni napon, naravno,
 > uz prilagodbu dijeljenja R3/R2. Mozda umjesto R2 Z dioda 3 V?

Sve je kako treba. Na R1 se razvije pad napona proporcionalan struji -
za 2.85A -> 0.285V Opamp to pojača (R3/R2)+1 puta (4.33) te se dobije
1.23V. To ide na feedback ulaz od regulatora i to je to...

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Re: naponski regulator u strujni ?
20%
Sorry, u pravu si, malo sam zabrijao u krivo, nisam dobro gledao... =
Zbunio me naslov posta, stavio si LM2575/6 sto u sebi nosi dvije =
pogreske:  LM2575 "gura" samo 1 A (treba mu 3 A), a referentni napon za =
izvedbu LM257x/6 je 6 V. Treba mu LM2576/ADJ sa ref. naponom 1,23 V i =
onda je sve OK.

Re: naponski regulator u strujni ?

Kao sto si napisao :-) Jos jednom, sorry.

Re: naponski regulator u strujni ?

HVALA ti puno !!!!!
javim kak adi kad nabavim sve komponente koje cu morat naruciti sa ebaya
cini mi se, jer u hr naci sve ce biti malo teze :)

Re: naponski regulator u strujni ?

mislim da je lakĹĄe sa ovim postom iznad ĹĄto prodaje LM350K i dodaĹĄ samo
jedan otpornik :)

Re: naponski regulator u strujni ?

Je lakše,ali čovjek kaže da mu se linearni regulator grije...

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Re: naponski regulator u strujni ?

...evo ponovo pročitah i vidim....sorry :(

ps:
jest da se grije ali nije baĹĄ previĹĄe ... 15V - 10V = 5V * 2,7A je 13,5W
grijanja.....
jedino ako i to njemu predstavlja previĹĄe grijanja :)

Re: naponski regulator u strujni ?

imam 6 komada , znaci x2 , grije se podosta , toliko da nakon 20 minuta
rada nemozes duze od 3 sec drzati ruku

Re: naponski regulator u strujni ?

Grijat ce mu se i LM2576, mozda jos i vise.
Za 3 LED treba vise od 10V. Cak i 12.
Isto tako i napon punog akića, i to za vrijeme punjenja ne smije preci
13,7V, veci napon
od toga znacajno skracuje vijek, a doprinosi samo oko 2-5% kapacitetu.

Znaci da u najgorem slucaju na linearnom regulatoru bude oko 3V ili gledajuc
faktor iskoristenja
10,7 : 3 V78%%  a toliko on nece postic sa LM2576.
A u vecini vremena je napon akica 12 - 12,5V i tada je faktor iskoristenja
linearnog regulatora
preko 85%.
I to za napon LEDice 3,6V, a veci je kod 10W.
--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Re: naponski regulator u strujni ?

da točno..samo sam išao na maksimum a u praksi je to kao što kažeš puno
manje....ja bi se moĹžda čak odlučio na 2 paralelna otpornika 1,5 oma 5w  :)
( za 3 ledice).

Re: naponski regulator u strujni ?

Dalo bi se to napravit bez grijanja aktivne komponente,  ali ne sa step down
i praznjenjem induktiviteta.
-Sa trafom na feritnoj jezgri i SMPS-om, upravljanim PWM-om.
Tu bi gubio oko 2W na diodama i manje od 1W na aktivnoj komponenti i trafu
ukupno.
Samo trebalo bi razvit taj regulator.
U Elmatisu ima jezgri koje bi odgovarale
http://www.elmatis.hr/ProductDetails.aspx?productId44%617
a orijentacioni broj zavoja je reda 10-20 na primaru, i upola u sekundaru,
kod push pulla.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Re: naponski regulator u strujni ?
Npr. sa TPS54620 i četrnaest sitnih komponenata okolo ili LM5085 itd.
za raspon ulaznog napona 10.5-14V i maksimalnu struju XM-L LED-a od 2.7A
(cca 26W)
može se postići korisnost od 96-98% što daje gubitke maksimalno 1W.
Linearni regulator će disipirati od 2.2W do 11.6W za dati raspon ulaznog
napona.
Na te tri serijske XM-L napon će biti tipično 9.8V.
Računica je sasvim jasna...

Site Timeline