Izrada zavojnice

Kako najjednostavnije napraviti zavojnicu induktiviteta od 10 do 200 mH?
Od čega napraviti jezgru za povećanje induktiviteta? Mislim da "uradi
sam" principu.

f = 50 Hz.
Imax = 500 mA
Umax = 24 V.
Trebao bih napraviti par zavojnica, preciznost L nije bitna, samo da je
u ovim granicama jer mi treba za pokaznu vjeĹžbu RL i RLC kruga.

Hvala!

Re: Izrada zavojnice
Dana 16.12.2010. u 22:43, -Rio- napisa:

kod nas na faksu, u jednom labosu su zracne jezgre, a u drugom ne znam
(sakrivene su iza panela)
--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Pa možeš staviti neku jezgru da povećaš induktivitet, ali moraš znati da
ti jezgra ulazi u zasićenje pri većim strujama. Staviš feritnu jezgru
ili nešto slićno. 200 mH ti je zavojnica od par tisuća namotaja, za tako
nešto budeš potrošio puno lak žice... Već je 10 mH pristojna zavojnica s
puno lak Ĺžice.

Re: Izrada zavojnice

Ma znam da je to puno zavoja Ĺžice, zato pitam. :(

Morao bih klincima (učenicima 1. razreda elektrotehničara) pokazati na
laboratorijskim vjeĹžbama RL i RLC spoj, ali mi moraju izmjeriti neke
"opipljive" vrijednosti napona i struje na zavojnici. Napajanje je 12 V
do max 24 V (u ovom slučaju AC).
Zavojnice koje imam su par uH i to gotovo ne stvara nikakav mjerljivi
pad napona koji bi njima bio jasan i slikovit.
Do sad sam znao uzimati trafo, pa koristiti primar kao zavojnicu, ali to
nije rješenje. Htio bih da to budu više pedagoški, istraživački, ali i
jasno i zanimljivo.

PS. u Prvom razredu većinom koriste analogne instrumente, pa je male
napone i male razlike teĹĄko mjeriti.

Help! :)

Re: Izrada zavojnice

Trebas koristit sekundar mreznog trafa.
Induktivitet 24V grane 50W mreznog  trafa je orijentaciono 0,5H !!
220V grana manjih trafica  ima i 50 H !!
Zahtjevi ti bas nisu skromni, ili motat ogroman broj zavoja bez jezgre
ili koristit teske trafo jezgre, jer trazis 0,5A.

Mislim da ti je EI mrezni trafo, ili toroid najlakse namotat, ne treba tu
puno zavoja,
ili iskoristit sekundar mreznog trafa pa vec imas naponsku referencu koju ne
smijes prec da
zeljezo ne ode u zasicenje.
Na traficima ispod 100w neces bas moci dobit tako mali induktivni otpor da
potece 0,5A ali
poteci ce reda 50-100mA.
Manji induktivitet bi znacio manji broj zavoja a time i nizi napon
zasicenja, a i za to imas
gotov trafo sa 5V-6V sekundarom.
S tim se moze lijepo vidjet induktivni otpor, fazni pomak, cak i rezonancija
LC,
ili sloziti neki Majsner oscilator na 30-200Hz.
Ako te smeta 220V namot radi autenticnosti zavojnice, odrezes ga ili
odmotas.

Prigusnice, odnosno zavojnice koje trpe jaku struju a ne odu u zasicenje
motaju se na jezgrama sa rasporom.
Recimo da imas EI trafo 220V/6V kojeh mozes rastavit, i preslozit da E i I
limovi budu
od jednog komada, izmedju stavis raspor od papira, to jest debljeg papira.
Jezgra vise nece odlazit u zasicenje kod oko 7-8V nego puno vise, ovisno o
tom rasporu,
i padat ce induktivitet.

Feriti na 50Hz ne dolaze u obzir, bili bi teski kilograme da podnesu 0,5A
24v  i gdje bi ih nabavio.
--
Bolje da me mrze zbog onoga ĹĄto jesam,
nego da me vole zbog onoga ĹĄto nisam.

Znam da zahtjevi nisu skromni, zato sam pitao ovdje za savjet, jer L u
uH se lako kupe i gotovi. Stvar je u tome da mi treba L od par mH do
recimo 100-200 mH kako bi se lijepo vidjele razne vrijednosti prilikom
mjerenja napona i struje. U edukaciji 14-godiĹĄnjaka puno toga mora biti
veliko ko planina da bi oni to skuĹžili. :)

U labosu imam naponske pulteve s regulacijom od 0-12 V, 0-24 V i 0-48 V,
zato sam napisao da je Umax = 24 V (48 V ne koristim zbog njihove
sigurnosti - zaĹĄtita na radu). A struja koju mjere je do nekih 300 mA, a
nekad znaju malo eksperimentirati s onime ĹĄto ne bi smijeli, pa struje
znaju biti i puno veće, a ne bih htio da mi zavojnice odmah odu k vragu.
Imamo L dekadu koji sam servisirao već valjda 10 puta jer joj je Imax =
50 mA, ali je ta dekada prvačićima u startu prekomplicirana.

Dakle, ideja mi je bila nabaviti ili napraviti vulgaris zavojnice s tim
induktivitetom, da nemaju par kg. :)

Imam kod kuće par manjih trafića kojima su izgorili primari, a ostali 12
V sekundari. Snage su im od recimo 2 VA do možda 20 VA. Morat ću im
izmjeriti L, ali pjeĹĄice jer nemam L-metar.

Hvala na savjetima!
:)

Re: Izrada zavojnice

Zavojnica s jezgrom iz nekog releja?

Re: Izrada zavojnice

MoĹžda bi bilo dobro, no releji su uglavnom ispod 100 mA.
Bojim se da ću ipak morat dati namotati na EI jezgru tisuću (plus -
minus) zavoja. :/

Koliki je L onih priguĹĄnica za javnu rasvjetu? Za 125W Ĺživine Ĺžarulje?

Re: Izrada zavojnice

A prigušnice za fluo rasvjetu? Pogledam induktivitete kada ih nađem u nekoj od
kutija....

Site Timeline