Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Bok svima,
imam jedan problem pa ako tko zna dali se može riješiti ili ne.

Uglavnom radi se o frekventnom regulatoru koji pokreče 250W snage motor
(vrcaljka za med).
Problem je u tome što taj regulator izgleda ne voli struju iz benz. 4T
agregata, baca grešku i uopće ne pokušava zavrtjeti.
Probano na 3 agregata od toga su dva po 1kw , a  treći je i jači.
Da li treba na izlazu iz agregata staviti kakve filtere smetnji,
stabilizatore napona ili je jednostavno u Hz-ima problem?
Ili jednostavno kupiti agregat od 5kw da ni ne osjeti da je nešto na njega
spojeno???

Svaka pomoć je dobro došla.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Da si napisao koju grešku baca možda bi ti i mogli odgovoriti...

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

ispiše E -- U.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Evo samo da pronađem kristalnu kuglu pa da vidim koji model invertera
imaš...
Je li tako teško napisati tih par osnovnih stvari kao što su oznaka agregata
i invertera i kod greške?

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

nema ništa na inverteru :(

agregat je:
1.1 kVA max, radni je 0.9 kVA
220V/50Hz @ 3000 o/min.
3.9A

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Ni proizvođač ni ništa? Možeš poslikati pa možda ga netko prepozna?

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Pomoglo bi ako možes na binaries staviti sliku invertera.

Da li grešku javlja u trenutku uključenja invertera na agregat ili u
trenutku pokretanja motora? Ako je ovo drugo, smanji nagib "rampe" kod
starta - povećaj trajanje zaleta. Ako ćeš kočiti vrcaljku
motorom, možda će ti biti potreban vanjski otpornik za disipaciju
energije kočenja.

O.T.
Pred oko 15 - 20 godina u kompi sa jednim prijateljem radio sam
vrcaljke, on mehaniku ja struju iako je meni mehanika (strojarstvo)
osnovna struka :) Sve inox, 6 okvira, automatsko prebacivanje strana,
potpuno automatski program. Proradili smo sve varijante i isprobali u
praksi: istosmjerni motor, jednofazni motor sa hidrauličkom spojkom na
osovini vrcaljke, trofazni motor sa frekventnom regulacijom kruto
spregnut (preko redukcije, naravno) sa osovinom vrcaljke. Sve izvedbe su
morale raditi i na agregat. Snage motora bile su od 0,2 do 0, 5 kW.

Pčelari su nabolje ocijenili izvedbu sa jednofaznim motorom i hidro
spojkom. Najviše problema je bilo sa trofaznim motorom i frekventnim
pretvaračem, koji su u to vrijeme bili puno skuplji i manjih
mogućnosti od današnjih. Za automatsko prebacivanje strana okvira
koji se vrcaju trebalo je postaviti prilično intenzivno kočenje pri
promjeni smjera vrtnje i bez dodatnog otpornika izbacivala je
prenaponska zaštita invertora.

Molim te opiši malo više izvedbu koju imaš/radiš.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

"damir"

o ovoj se vrcaljki radi:
http://www.kipgo.net/default.asp?pid=modul_it&mid=sl&wid38%60&detailID19%76

na srednjoj slici je tablica sa karakteristikama na inverteru ali je u
stvarnosti nema.
grešku javlja u trenutku kada bi se trebao pokrenuti motor.

kontaktirao sam proizvođača koji kaže da stavim regulator napona +/- 5% i da
će raditi.

budemo vidjeli :)

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Jako lijepa vrcalja. Da li ručno mijenjaš smjer vrtnje ili ja automatska?
Da li je pomoglo podešavanje tolerancije na napon kao što je savjetovao
proizvođač?
Daj isprobaj Perin savjet pa napiši da li je u tome bio problem?
Kolika su vremena ubrzavanja i zaustavljanja?
Koliko košnica imaš, seliš li ih za pašom?

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

"damir"

Vrcaljka je potpuno automatska.
(nije moja (od tetka je) ,ja imam najobičniju 4 okvirnu sa kolektorskim
motorom)

ima 7 programa te svaki program ima više pod programa .
npr. program 1.
namjestiš da kreće sa 15 okretaja u minuti,vrti 10 sec. te se zaustavi i
krene u
drugom smijeru isto tako te počne vrcati drugu stranu okvira... nastavi
niz...
30 sec. na 50 o/min itd.
druge programe namjestiš samo jednu stranu da vrti,da kreće sa većom brzinom
itd.

proizvođač je rekao da dokupim stabilizator napona (+/- 5%) za agregat.
Danas je kupljen stabilizator 2 kw, +/- 3%  pa ćemo kasnije(navečer)
isprobati...
kao što sam napisao sam određuješ koliko će dugo vrtjeti na kojoj brzini i
koliko dugo,
a kreće "puževim korakom"
zaustavljanje nisam pratio al je poprilično brzo s obzirom da ima 6 okvira.

ca.100 košnica imam ja, a tetak mislim  ca.120 (proizvodnih je dakako manje)
da sele se za pašom.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Greška E--U vjerojatno znači "Error-Undervoltage" a nastane zbog loše
regulacije agregata. Probaj napraviti kako je Petar sugerirao, trebalo bi
pomoći. Također bi pomoglo kad bi se u postavkama invertera iskonfiguriralo
duže vrijeme zaleta, ali kako očito nemaš uputstva od njega onda ništa od
toga.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

"Filip Lolic@w"

odgovorio sam Damiru pa da ne odgovaram svakom isto :) .

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??
http://paramedia.ath.cx

Tu je problem sa agregatom, jako padne napon pri ukljucenju.
Probaj agregat opteretit sa 300-500W sijalicom, onim zidarskim reflektorom,
da se "navikne" na teret, a ne sa nule tereta,  pa onda startaj vrcaljku.
Kad starta, sijalicu ugasi.
Ako radi, napravi šalter da se to radi automatski.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

agregat mi je imao 205->215V i s time elektronika nije ni pokušala pokrenuti
motor(odmah baca grešku).
agregat je radio kao da ništa nije na njega spojeno...

kupljen danas stabilizator,a agregat sam namjestio na 210->220V pa javim
ishod ...

hvala svima na savjetima.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

Sve zavisi koji stabilizator, magnetski nece pomoc.

Nije li to sve pre skupo i koplicirano za obično vrcanje?
Okretanje kurble par minuta na rucnoj vrcaljki je zanemariv dio posla u
ukupnom.
Veci posao je skinut poklopce sača samo jednog okvira. nego to vrtenje.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

stabilizator je sa servo motorom?

da skupo je (vrcaljka je 15000 kn)

ako imaš možda jednu ,dvije ili max 10 košnica
za njih je ručna i više nego dovoljna...

ali kada imaš 80+ košnica za vrcati na 2 nastavka (10 okvira nastavak) za
čas ti onih par minuta
prisjedne :(
i to sve u zatvorenom kombiju na +50 Cezijanera ,a ti peglaš ko sivonja ako
hoćeš dobro izvrcati

vjeruj mi nije sve tako jednostavno i lako kako se čini :(

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??
motorom?

Mala je vjerovatnoća da ce pomoc.
To je obicni autotrafo.
Njime ces podic napon u leru, ali i oslabit okretni moment agregata.

Tu stvar ne radi samo zato jer je frekventni pretvarac previse pametan pa
ukljuci zastite
kad izmjeri manji ulazni napon.

Mislim da bi stvar rijesio APC-ovim smart ups-om od 1000VA, toga ima gagi po
100eura
i mozda ga da na probu.
U trenutku starta vrcaljke, pao bi napon agregata a UPS se prebacio na
baterijski režim i osigurao
sigurnih 230V sinusa  do 650w tereta.
Ponovo se vratio na agregat, sada vise nema pocetni teret,  i nadopunio
bateriju.

Kod agregata u leru je kritičan prvi moment uključenja tereta, a kod
elektromotora je on veci od onog trajnog.
Isto kao da auto pokusas naglo startat u leru, s tim da start obavljas
jednom nogom, znaci stisnes kupling, ubacis u prvu,
pustis kuplung, a onda istom nogom na gas. Imao bi previse kasnjenja i motor
bi se ugasio.
To isto radi agregat, povecava gas tek kad je osjetio teret, a napon je pao.
Za razliku od auta, agregat ce za sekundu dvije uspostavit napon i ravnotezu
gasa, ali to je ocito
kasno za pametni pretvarac.

Kod UPS-a
ako izvana stavis 2 akica od 70Ah, , ne bi ti agregat ni trebao za trajno
vrcat 8 sati, akici jesu skupi, ali je isplativija investicija
od benzina, jer 1kWh proizveden benzinskim agregatom opterecenim sa 200W
kosta najmanje 20kn, odnosno za 8 sati rada
agregata potrosit ce 5-7  litara benzina, a vrcaljki nece trebat ni 0,5kwh
energije.
UPS ima i svoj punjac, nema dodatnog troska,  i preko noci bi akice napunio
iz mreze.

Re: Frekventni regulator i benzinski 4T agregat??

To mu i treba, da digner napon u leru. Kako misliš da je moguće
oslabiti okretni moment agregata, to je karakteristika motora i nema
veze sa teretom koji je priključen na motor?

Iz do sada izrečenog, nije mu problem pad napona zbog starta motora
već generalno prenizak napon, u "leru". A start motora preko
frekventnog regulatora je jaaaako nježan i nema strujnog udara koji se
javi kod direktnog priključenja na mrežu.

napunio

To mora biti neki super profi UPS od 1000 VA koji će 140 Ah napuniti
preko noći?

[...]

To je APC a ne neki krš od" lion blazera" i slicnih za 300kn.

Prvo, nije 140 Ah nego 70, serijski je spoj, za te snage koristi se
napajanje 24V.
Puni strujom 4,5-5 A.
Preko noci ce sigurno dopunit toliko koliko on moze vrcaljkom preko dana
potrosit.
Daleko veci dio vremena je priprema vrcanja, a samo vrcanje jedne strane
okvira traje par minuta.
A preko noci recimo samo 8 sati punjenja akic se napuni ili dopuni za 40 Ah,
energetski je to 1 kwh, (kod 26V + 3%  gubitka)
odnosno 4 sata rada vrcaljke.  Nema tog pcelara koji u 12 sati ukupnog rada
moze pripremit okvira za 4 sata vrcanja,
znaci za 8 sati pripremit okvire, pa da ih je i 10, nece vrcaljku opteretit
duze od 4 sata, pa ni nemarom, jer je mora iskljucit
da ne izcentrifugira i ne slomi saće.

Onda jel moze UPS dopunit akic preko noci?
Ma previse mu je i 100W suncana celija koja kosta manje od 100eura, ne treba
joj ni regulator.

Ja sam 2 ture veša oprao vešmašinom i to sa njegovim internim akicima od
12Ah., 6 sati rada vešmašine, naravno bez zagrijavanja vode.

Site Timeline