zasilacz 4kV 2A

Wow... To z akumulatorka tak lekko licząc ponad 350A będzie zasysane... (OK, wiem, że z dzielenia i mnożenia wychodzi 333,(3)A, ale 100% sprawności to w życiu nie będzie miało ;) )

Reply to
Andrzej Lawa

4000/24*2 = 333.33 A

To raczej bardzo dorywcza, góra kilkanaśćie/kilkadziesiąt sekund. A ta końcówka mocy, to do łowienia węgorzy??? Raczej się nie bież za to ;)

Reply to
pisz_na.mirek

3500 akumulatorkow NiCd i przelacznik rownoleglo-szeregowy :-)

sądzę, że myślę, że taniej będzie zrobić "normalny" zasilacz 4kV/2A zasilany napięciem przemiennym, a 230V (lub raczej 400/230) wziąć z agregatora. Widziałem całkiem zgrabne agregatory 20kVA mniej więcej wielkości dwóch baterii 200Ah ("ciężarowych"). Nawet zainstalowane w samochodzie. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość testów tam, gdzie jest zasilanie z sieci.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Żądasz mocy 8 kW z 24V. To jest do zrobienia. Ale nie w warunkach amatorskich. Myślę, że skórka nie warta wyprawki. Zmień warunki początkowe - przede wszyskim zacznij od wyższego napięcia zasilania - wtedy może stanie się to realne.

Waldemar Krzok napisał:

W/g mnie możesz być tego całkowicie pewny ;-)

pzdr Artur

Reply to
Artur

Przy 24V bedzie nie tak strasznie - trza tranzystory takie, jak ja do spawarki wstawiam :-) Najlepiej moduly IGBT z Mitsubishi, bo Mitsubishi robi na 50kHz i cos ok. 1.2V Vcesat. Wszyscy inni nie potrafia zejsc ponizej 2V Vcesat

Przy 24V tez realne... ale dlawiki mlotkiem nawijac juz trzeba dla tych pradow.

Strasznie to bylo, jak cos podobnego (100A po pierwotnej) robilem zasilane z 12V... kazde 0.1V bylo na wage krzynki piwa :-)

Reply to
jerry1111

350A... nawet bym sie nie zastanawial - chyba zebym mial zamiar robic tego 1000szt, bo dla 1szt nie ma co oszczedzac na czesciach (policz czas jako pieniadze).

:-) Tam byly mosfety... ale wtedy jeszcze nie bylo IGBT. Dzisiaj wstawilbym trench IGBT i po ptokach :-)

Reply to
jerry1111