zarówka diodowa w obudowie GU10

Temat oświetlenia LED mocno się rozwija. Myślę, że znaczna część ludzi, którzy twierdzą, że to chłam nie widziała dobrych LEDów. Najgorzej psują opinie, np. żarówki LED z allegro, które np. odpowiadają 60W zarówce mając 3W mocy. Nie wspominając o barwie światła.

Tutaj sytuacja jest trochę podobna do świetlówek kompaktowych. Wielu użytkowników ich używa od lat, ale są tacy, którzy kupili jakiś badziew za kilka PLN tlacy się prosektoryjnym światłem i zrazili się do świetlówek kompaktowych.

Prawdą jest że koszt dobrych rozwiązań LED jest na razie wysoki.

Polecam

EM

[...]

Na pewno lampy które zdobędą nagrodę zadowolą klientów. Na razie jest jakiś philips

EM

Świeca też jest źródłem światła, ale tu mowa o elektrycznych źródłach światła.

Żarówka to lampa żarowa, świetlówka należy do lamp wyładowczych, a żarnik oraz jarznik to elementy lamp.

Reply to
d530

Do klopa czy na korytarz się nadają. Tam, gdzie barwa światła nie jest tak ważna, a światło jest często za- i wyłączane są lepsze od świetlówek, bo im to łączenie tak nie szkodzi jak świetlówkom, które to też potrzebują paru minut by dojść do pełnej mocy. Przy lustrze, gdzie się panny mizdrzą lepiej jest jednak albo dobre LEDy dać, albo ciepłe świetlówki. Choć z moimi LEDami na korytarzu jeszcze się żadna kobieta na kurewkę nie umalowała ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Widzieli widzieli. Ale w reklamowkach, bo na zywo to niektore jakos trudno zobaczyc, np takie

Ale dopiero 'will bring to the market'.

Swoja droga to przeciez nie musi przypominac zwyklej zarowki.

do miejsc typu kibelek czy lazienka to za duzo wlaczen/wylaczen. halogeny i zwykle zarowki sa chyba optymalne.

ledy maja jedna drobna zalete ktora wykorzystuje w miejscach gdzie jest czujnik ruchu - jesli podlaczy sie leda pod typowy czujnik ruchu, to swieci on slabym swiatlem, do momentu w ktorym czujka nie zlapie ruchu - wtedy swieci oczywiscie mocno. daje to troche wieksze mozliwosci jesli chodzi o np. oswietlenie korytarzy - czujka ruchu nie musi duzo 'lapac' , a 'przygaszone' ledy daja dosc swiatla zeby 'trzymac pion' czy nie wpasc na przeszkody.

ad tematu oswietlenia lazienki to imho lepiej niz inwestowac w ledy warto kupic sobie do lazienki wlasnie czujke ruchu - poprawia higiene, bezpieczenstwo i komfort (no i nie ma problemu z tematem 'kto zostawil swiatlo w lazience').

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski

W dniu 2010-05-19 21:24 Piotr "Curious" Slawinski napisał(a):

Ja mam jeszcze inne rozwiązanie - z powodzeniem stosowane od kilku lat. Włączona 24/7 świetlówka 1W. Wystarczy do oświetlenia całej łazienki i w nocy nic nie trzeba zapalać aby trafić. Oprócz tego jest normalne oświetlenie włączane w miarę potrzeb. Koszt eksploatacji świetlówki 1W jest pomijalny.

Reply to
Adam Dybkowski

Ale ona ma bardzo kiepska wydajnosc - i tu wlasnie LED bylyby znacznie lepsze - i wiecej swiatla i mozna wylaczac :-)

A poza tym to w nocy chyba i tak czestotliwosc odwiedzin w lazience jest minimalna, chyba ze ktos na prostate cierpi.

W dniu 2010-05-20 08:26 J.F. napisał(a):

:-o Obecnie LEDy mają wydajność zbliżoną do świetlówek. W każdym razie ta ilość światła mi w zupełności wystarcza.

Przydaje się też w dzień jeżeli nie chcesz zapalać dużego światła tylko po to aby np. umyć ręce w łazience.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:ht4he6$6r9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dobre ledy do dobrych swietlowek. Swietlowki 1W nie sa dobre.

Z LED by ci tez wystarczalo, a moze by nawet wystarczylo 0.5W :-)

Nie za ciemno ? Jasno w otoczeniu, zrenice zwezone ..