Wzmocnienie wzmacniacza różnicowego

Czy wzór na wzmocnienie tego ustrojstwa to:

GAIN = R4/R3 * (1+R9/R2)

czy

GAIN = R4/R3 * (1+2*R9/R2)

bo już zgłupiałem...

Reply to
xaveri

Nie chcecie pomóc :(.

Więc może inaczej - czy te obliczenia są OK?

U mnie: R1 = 220r R2 = 1k1 R3 = 1k R4 = 10k

Wychodzi mi z tego wzoru na wzmocnienie 60 (jak rozumiem 60x czyli 35,56dB). Rozumiem, że 60 to wzmocnienie jednej połówki tzn. sytuacji gdy np. Input - jest zwarte do masy, a Input + podłączone do źródła sygnału? Czyli całkowite wzmocnienie wzmacniacza gdy sygnały Input - i Input + są w przeciwfazie wynosi 120x (41,58dB)? Jeżeli teraz chcę zmienić wzmocnienie na 100x (40dB) to wstawiam R1 = 275r?

Pytam bo znalazłem dwa wzory jak w poście wyżej no i ten: R4/R3 * (1+2R2/R1) jest dla mnie niezrozumiały... chyba powinno być: R4/R3 * 2(1+R2/R1)?

Pozdro! X

Reply to
xaveri

Jesli sie nie pomylilem to dobre.

o 2 zapomniales - 110 wyjdzie.

To jest wzmacniacz roznicowy, wzmacnia roznice. Zwyklo sie wiec pisac ze wzmocznienie wynosi 60 [tzn 110], a przy przeciwfazie Uwe=(U+ - U-) = 2*U+

Jesli podlaczysz input- do 0V, a Input+ do 1V, to na zaciskach R2 tez bedzie 1V, ale na wyjsciach "buforow" juz +6 i -5V odpowiednio [przy

220 ohm]. Czyli mamy wzmocnienie tego stopnia 11. Potrzebujesz 244 ohm.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com... [ciach...]

Czyli jednak na tej stronce jest błąd... Dzięki!

Reply to
xaveri

Nie, nie ma.

(1+2*1100/220) = 11

Patrz na Gain a nie CMRR ;)

Reply to
xaveri

Użytkownik "xaveri" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:fj4kmn$lvb$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

No i zapomniałbym... Symulowałem to w Multisimie (Electronics Workbench) no i jednak wychodzi mi

120 a nie 110 i 60 a nie 55... Sam już nie wiem co o tym myśleć :/.
Reply to
xaveri

i widoczek z oscyloskopu

12 / 0,1 = 120 hę?
Reply to
xaveri

Fakt, jest blad.

Nawiasem mowiac - CMRR nie da sie tak obliczyc. Teoretycznie jest nieskoczony, w praktyce jak wyjdzie.

przy tych danych R1 = 220r R2 = 1k1 R3 = 1k R4 = 10k

to mnie wychodzi 110 w symulacji.

swoja droga czy R2 nie mialy byc po 1k ? Wtedy wychodzi blisko okraglych 10.

110 ?
xaveri

Bo masz zle podlaczonego U2/R4

A napiecie wejsciowe roznicowe masz az 0.2V, wiec na wyjsciu powinno wyskoczyc 22V.

xaveri pisze:

Masz błąd w okolicy U2...

pzdr mk

Reply to
mk

Użytkownik "mk" <REVERSE snipped-for-privacy@myzskm.REMOVE napisał w wiadomości news:fj4ojk$2mc$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Kur...czę, tak to jest jak się przerysowuje ze schematu urządzenia na którym jest błąd... Że też tego nie zauważyłem tyle czasu :(. Sprawdzam...

Reply to
xaveri