Wzmacniacz antenowy do starego tunera z wejsciem ant. 300 Om ?

Witam Posiadam stary tuner Unitra Diora HiFi stereo Clepoatra. Chcę go dać do przestrojenia UKF.Kiedyś miałem antenę (dipol 300 Om) na dachu, bo innaczej nie odbierał UKF. Czy wzorem wzmacniaczy antenowych TV można nabyć gdzieś wzmacniacz antenowy do tego odbiornika (wyjście 300 Om), tak aby po przestrojeniu odbierał UKF na antenie pokojowej tak jak obecnie produkowane tunery wchodzace w skład tkzw. wież HiFi ?

Reply to
Paweł Pracki

Wzmacniacz antenowy, zarówno w przypadku telewizora jak i radia, ma sens, gdy jest przy samej antenie na dachu, by pokryć straty w długim kablu do odbiornika. Zainstalowany przy odbiorniku nic nie daje, bo selektywne obwody odbiornika mają lepsze parametry od szerokopasmowego dodatkowego wzmacniacza. Kleopatra miała niezły tuner - należy go porządnie przestroić i ewentualnie przy okazji dorobić mu wejście 75 omów na koncentryk. Jeśli nie chcesz anteny na dachu to zrób antenę dipolową z kabla symetrycznego i schowaj gdzieś za szafą, umieszczając pionowo lub poziomo, zależnie od tego, z jaką polaryzacją nadają na FM w twojej okolicy. Wmak

Reply to
Wmak