wejście HiZ w AVR

Witam.

Czy w mikrokontrolerze AVR attiny2313 stan wejścia będącego w trybie HiZ gdy nie jest do niego nic podłączone jest ustalony? Tzn. ma 0?

Dzięki za pomoc Pozdrawiam Paweł

Reply to
pawel

Użytkownik pawel napisał:

Jak dotkniesz palcem, to raz masz 0 raz 1. Wejście ma jakąś niewielką pojemność. Jak ją rozładujesz do masy to na porcie odczytasz 0. Jeśli na chwilkę wymusisz stan wysoki, to wewnętrzne pojemności naładują się i będą trzymały stan wysoki dość długo po odłaczeniu wymuszenia.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

A czy zwykłym opornikiem wymuszę stan 0 na takim wejściu? Tzn. podłączając to wejście do masy? Jeśli tak to jaki opornik będzie najlepszy, żeby nie był za duży i za mały?

Pozdr. Paweł

Reply to
pawel

Użytkownik pawel napisał:

To będzie zależało głownie od tego co jest podpięte do tego wejścia. Z punktu widzenia procesora trudno mówić o za małej rezystancji, bo jest ona obciążeniem dla układu sterującego tym wejściem. Jeśli chodzi o górną granicę, to samemu prockowi w zupełności wystarczy 1Mom.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

zrobilem sobie raz taki prosty oscyloskop na avr i jak dotykałem wejscia adc to widziałem ładną sinusoidke o częstotliwości sieci :)

Pozdrawiam

Janusz Brela

Reply to
Janusz